Ciutadania
Compromesos amb tu

Qui som els Administradors de Finques Col·legiats?

Un Administrador de Finques et pot ajudar de moltes maneres, ja sigui si ets propietari d’un immoble o inquilí, perquè s’encarrega de tenir cura dels habitatges, la inversió més important que fa un ciutadà al llarg de la seva vida.

Com a professionals acompanyem les comunitats de propietaris en la sostenibilitat econòmica tant pel manteniment dels elements comuns com per la que caldrà al llarg dels anys: manteniment de façanes, de baixants i connexions a la xarxa pública, o l’adequació per a l’accessibilitat de persones amb dificultats de mobilitat, etc.

Som uns professionals amb una qualificació adequada i legalment acreditada, que aportem les garanties en la preservació dels drets dels consumidors i som clau en la gestió per uns habitatges segurs, sostenibles i accessibles.

Administradors de Finques Col·legiats: Suport de la Ciutadania

Som professionals lliberals que, de manera habitual, continuada i retribuïda, prestem serveis d’administració i assessorament tant als propietaris de béns immobles, ja siguin rústics o urbans com als consumidors i usuaris dels immobles.
L’activitat de l’Administrador de Finques és de gran valor socioeconòmic ja que impacta, de forma directa i pràctica a la vida dels ciutadans i a la dels seus habitatges.

Vetllem per un parc d’habitatges segur, sostenible i assequible

La nostra professió te una elevada funció social atès que fem acompanyament comunitari a les persones que viuen en règim de propietat horitzontal davant de tots els reptes derivats de la convivència ordinària, de la necessitat de manteniment i rehabilitació dels espais comunitaris i dels reptes de sostenibilitat i accessibilitat derivats de les exigències del progrés social en el què ens trobem.

Com t'ajuda un Administrador de Finques Col·legiat

Gestió de Lloguers

Si tens una propietat en lloguer, s’encarrega de trobar inquilins, redactar els contractes i assegurar-se que les condicions es compleixin. Això et donarà tranquil·litat, perquè el teu immoble està en bones mans.

Manteniment i Reparacions

T’ajuda a organitzar el manteniment ordinari i les reparacions necessàries, així com assegurant-se que tot estigui en bon estat.

Aporta solucions a incidències més complexes

T’acompanya i et dona suport i solucions professionals en tot allò que necessitis.

Gestió de Comunitats

Si vius en una comunitat de veïns, es fa càrrec de tota la gestió: organitza les juntes, controla els comptes i vetlla perquè es compleixin els acords presos entre veïns.

Solució de Conflictes

Si hi ha disputes entre veïns, l’Administrador de Finques Col·legiat pot actuar com a mediador per ajudar a trobar solucions, aprofitant el seu coneixement de la situació.

Assessorament Legal i Normatiu

Et dona suport per assegurar-te que tant tu com el teu immoble compleixi amb totes les normatives vigents i t’ajuda a gestionar assumptes legals.

Comptabilitat i Finances

Controla els ingressos i despeses dels immobles o comunitats, ajudant a prevenir la morositat i a mantenir un bon equilibri econòmic.

Accés a Subvencions i Ajuts

Si necessites fer millores a la teva propietat, pot informar-te sobre ajuts disponibles i tramitar les sol·licituds per tu.

Planificació de Projectes

Si vols fer rehabilitacions, millores en ascensors, instal·lacions elèctriques, etc… t’assessora en la planificació i execució de projectes, t’aconsella tècnics i professionals de confiança, assegurant-se que es facin de manera eficient i legal.

L ’Administrador de Finques Col·legiat pot simplificar-te la vida i aportar tranquil·litat, sabent que tens a un professional que s'encarrega de qualsevol tema relatiu a la gestió d'immobles i comunitats.

En què et podem ajudar?

Administradors de patrimoni aliè en règim de lloguer
l’administrador selecciona l’arrendatari; redacta i formalitza el contracte; vetlla pel seu bon compliment en garantia dels drets del llogater i del propietari tant en el manteniment i conservació de l’immoble arrendat com en relació al compliment de les obligacions i en la gestió del cobrament de morosos.
Gestors de les comunitats de propietaris
vetlla pel bon règim de l’immoble, prepara el pla de despeses i ingressos, executa els acords adoptats en matèria d’obres, realitza pagaments i cobraments i assessora. Duu una adequada comptabilitat, prevenint la morositat i el sobre endeutament de les famílies i ajuda a mantenir la convivència entre els components de la Comunitat
Mediador i Àrbitre
En situacions de conflictes derivats de la convivència: gràcies a la seva vinculació continuada a l’immoble, te un profund coneixement tant de la realitat de la finca com de la dels seus veïns
Secretari de la Comunitat
i d’acord amb el President convoca la Junta, assisteix a les reunions que normalment dirigeix, redacta les actes i practica les notificacions i comunicacions que pertoquin.
Pèrits judicials
Desenvolupa tasques de valoració d’immobles.
Assessor global a la comunitat
Acompanya en el compliment de totes les obligacions que afectin l’immoble, informa i quan pertoca tramita ajuts i subvencions en obres de reparació i rehabilitació. Els Administradors de Finques vetllen per tal que els immobles compleixin amb tota la normativa: fet essencial per la seguretat i benestar dels residents. L’Administrador de Finques acompanya en el compliment de totes les revisions periòdiques com la Inspecció Tècnica de l’Edifici, reglaments de baixa tensió, codis de construcció, requisits de seguretat, etc. Donar compliment a aquestes exigències contribueixi a mantenir un entorn estable, habitable i segur per a les persones.
Agent immobiliari
en operacions d’intermediació de lloguers i compravenda.

Noves exigències socials

Com a conseqüència de les exigències derivades dels reptes socials de sostenibilitat, accessibilitat universal i eficiència energètica actuals, la professió d’Administrador de Finques adquireix una major transcendència en l’interès general, en tant en quant el seu àmbit d’actuació pivota en l’habitatge com a bé de primera necessitat; en les persones consumidores que reben els seus serveis, i en la ciutadania en general que realitzen tant tasques de conscienciació i sensibilització com autèntiques tasques d’acompanyament comunitari.

Ciutadania

Qui som els Administradors de Finques Col·legiats?

Som professionals lliberals

Som professionals lliberals que, de manera habitual, continuada i retribuïda, prestem serveis d’administració i assessorament tant als propietaris de béns immobles, ja siguin rústics o urbans com als consumidors i usuaris dels immobles.
L’activitat de l’Administrador de Finques és de gran valor socioeconòmic ja que impacta, de forma directa i pràctica a la vida dels ciutadans i a la dels seus habitatges.
Vetllem per un parc d’habitatges segur, sostenible i assequible.

La nostra professió te una elevada funció social atès que fem acompanyament comunitari a les persones que viuen en règim de propietat horitzontal davant de tots els reptes derivats de la convivència ordinària, de la necessitat de manteniment i rehabilitació dels espais comunitaris i dels reptes de sostenibilitat i accessibilitat derivats de les exigències del progrés social en el què ens trobem.

En què et podem ajudar?

Administradors de patrimoni aliè en règim de lloguer
l’administrador selecciona l’arrendatari; redacta i formalitza el contracte; vetlla pel seu bon compliment en garantia dels drets del llogater i del propietari tant en el manteniment i conservació de l’immoble arrendat com en relació al compliment de les obligacions i en la gestió del cobrament de morosos.
Gestors de les comunitats de propietaris
vetlla pel bon règim de l’immoble, prepara el pla de despeses i ingressos, executa els acords adoptats en matèria d’obres, realitza pagaments i cobraments i assessora. Duu una adequada comptabilitat, prevenint la morositat i el sobre endeutament de les famílies i ajuda a mantenir la convivència entre els components de la Comunitat.
Mediador i Àrbitre
en situacions de conflictes derivats de la convivència: gràcies a la seva vinculació continuada a l’immoble, te un profund coneixement tant de la realitat de la finca com de la dels seus veïns.
Secretari de la Comunitat
i d’acord amb el President convoca la Junta, assisteix a les reunions que normalment dirigeix, redacta les actes i practica les notificacions i comunicacions que pertoquin.
Pèrits judicials
desenvolupa tasques de valoració d’immobles.
Assessor global a la comunitat
Acompanya en el compliment de totes les obligacions que afectin l’immoble, informa i quan pertoca tramita ajuts i subvencions en obres de reparació i rehabilitació. Els Administradors de Finques vetllen per tal que els immobles compleixin amb tota la normativa: fet essencial per la seguretat i benestar dels residents. L’Administrador de Finques acompanya en el compliment de totes les revisions periòdiques com la Inspecció Tècnica de l’Edifici, reglaments de baixa tensió, codis de construcció, requisits de seguretat, etc. Donar compliment a aquestes exigències contribueixi a mantenir un entorn estable, habitable i segur per a les persones.
Agent immobiliari
en operacions d’intermediació de lloguers i compravenda.

Noves exigències socials

Com a conseqüència de les exigències derivades dels reptes socials de sostenibilitat, accessibilitat universal, eficiència energètica actuals, la professió d’Administrador de Fiques adquireix una major transcendència en l’interès general, en tant en quant el seu àmbit d’actuació pivota en l’habitatge com a bé de primera necessitat; en les persones consumidores que reben els seus serveis; i en la ciutadania en general en tant que realitzen tant tasques de conscienciació i sensibilització com autèntiques tasques d’acompanyament comunitari.

Servi d'atencio al ciutadà

Directori de col·legiats

Agent Immobiliari de Catalunya Núm AICAT: 11451

OTRC

Centre de mediació

Que és la mediació?

S’entén per Mediació el procés de resolució de conflictes que afavoreix la gestió col·laborativa d’aquest, en el que les parts de manera voluntària, i en un marc confidencial, intenten arribar a un acord amb la intervenció d’una tercera persona, neutral i imparcial, amb formació específica, la persona mediadora.
Qui som
El Centre de Mediació de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya (CEMCAF) va ser creat pel Consell que aglutina els tres col·legis d’administradors que existeixen a Catalunya amb la idea d’impulsar l´ús de les tècniques alternatives de resolució de conflictes en aquest àmbit professional i amb els següents objectius: promoure, impulsar, facilitar, gestionar, desenvolupar i aplicar la mediació, així com gestionar un registre de mediadors propi.
El CEMCAF té la seu al Col·legi d’Administradors de Barcelona-Lleida al carrer Mallorca de la ciutat de Barcelona, des d’on es coordinen els serveis que ofereix a tot el territori català.
El CEMCAF està donat d’alta al cens de serveis privats de mediació que regula la Disposició Addicional Segona del DECRET 135/2012, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 15/2009, del 22 de juliol, de mediació en l’àmbit del dret privat.
L’àmbit d’actuació del CEMCAF és el que anomenem mediació immobiliària, particularment els conflictes en les comunitats de propietaris, veïnatge, derivats del contracte de lloguer, usos d’espais comuns, etc.

Normativa aplicable

Normativa catalana

  • DOGC núm. 8193,
    de 4.8.2020

    Llei 9/2020, del 31 de juliol, de modificació del llibre segon del Codi civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família, i de la Llei 15/2009, de mediació en l'àmbit del dret privat (Obre en una nova finestra)

  • DOGC núm. 7401,
    de 29 de juny

    Llei 10/2017, del 27 de juny, de les voluntats digitals i de modificació dels llibres segon i quart del Codi civil de Catalunya (DA 1a) (Obre en una nova finestra)

  • DOGC núm. 5432,
    de 30 de juliol

    Llei 15/2009, del 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat (Obre en una nova finestra)

  • DOGC núm. 6240,
    de 25 d'octubre

    Decret 135/2012, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 15/2009, del 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat (Obre en una nova finestra)

Normativa estatal

  • BOE núm. 162,
    de 7 de juliol. 
    Correcció d'errades al BOE núm. 178, de 26 de juliol. Versió consolidada

    Llei 5/2012, de 6 de juliol, de mediació en assumptes civils i mercantils (Obre en una nova finestra)

  • BOE núm. 310,
    de 27 de desembre

    Reial decret 980/2013, de 13 de desembre, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei 5/2012, de 6 de juliol, de mediació en afers civils i mercantils (Obre en una nova finestra)

  • BOE núm. 113,
    de 9 de maig

    Ordre JUS/746/2014, de 7 de maig, per la qual es despleguen els articles 14 i 21 del Reial decret 980/2013, de 13 de desembre, i es crea el fitxer de mediadors i institucions de mediació (Obre en una nova finestra)

Normativa europea

  • Directiva 2008/52/CE

    Directiva 2008/52/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig, sobre certs aspectes de la mediació en assumptes civils i mercantils (Obre en una nova finestra) Reglament (UE) núm. 524/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig de 2013, sobre resolució de litigis en línia en matèria de consum i pel qual es modifiquen el Reglament (CE) núm. 2006/2004 i la Directiva 2009/22/CE (Obre en una nova finestra)

  • Directiva 2013/11/UE

    Directiva 2013/11/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig de 2013, relativa a la resolució alternativa de litigis en matèria de consum i per la qual es modifiquen el Reglament (CE) núm. 2006/2004 i la Directiva 2009/22/CE (Directiva sobre resolució alternativa de litigis en matèria de consum) 

Preguntes freqüents

Quin tipus de situacions poden resoldre’s per la via de la mediació o conciliació al CEMCAF?PathCreated with Sketch.

Al CEMCAF treballem qualsevol classe de disputa que estigui relacionada amb el que es coneix com a mediació immobiliària. Des de conflictes relacionats amb el bon veïnatge, sorolls, immissions de tota mena, ús dels espais comuns, a disputes relacionades amb els contractes de lloguer, a disputes amb proveïdors de serveis, deutes…

Si tens dubtes, posa’t en contacte amb nosaltres i t’assessorament.

Què és la mediació?PathCreated with Sketch.
S’entén per Mediació com aquella via de resolució de conflictes on dues o més parts intenten voluntàriament, en un marc confidencial, arribar a un acord amb la intervenció d’una tercera persona, neutral i imparcial, amb formació i habilitats per a la resolució de conflictes (el Mediador o Mediadora).
Què és la conciliació?PathCreated with Sketch.
S’entén per Conciliació aquell mecanisme de resolució de conflictes a través del qual dues o més persones gestionen per si mateixes la solució de les seves diferències, amb l’ajuda d’un tercer neutral i qualificat anomenat conciliador, el qual pot proposar fórmules d’acords
Per què recórrer a la mediació o a la conciliació?PathCreated with Sketch.

Alguns dels beneficis de recórrer a aquests processos són:

  • Els protagonistes són les persones en conflicte.
  • Facilita la comunicació i preserva la relació.
  • Té en compte els interessos i necessitats de totes les parts.
  • Hi ha un major compliment dels acords.
  • Evita la confrontació destructiva.
En quin moment de la disputa es pot acudir a mediació?PathCreated with Sketch.
Es pot recórrer a la mediació en qualsevol moment. Al començament d’una disputa o quan aquesta ja fa temps que ha començat, fins i tot quan s’ha començat un procés judicial.
Qui son els mediadors i conciliadors?PathCreated with Sketch.

Les persones mediadores del CEMCAF son professionals de l’administració de finques formats en mediació i resolució de conflictes.

Els concialiadors del CEMCAF a més a més de les especialitzacions anteriorment mencionades, s’han format específicament en el procés de concialició.

A Catalunya, el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, habilita als mediadors que compleixen els requisits per a la pràctica de la mediació.

Què fa un mediador o mediadora?PathCreated with Sketch.

És un professional de l’administració de finques amb formació específica en resolució de conflictes que té per objectiu generar un clima favorable en què les parts es comuniquin d’una forma positiva, es respectin i es trobin en igualtat de condicions. D’aquesta manera, les parts poden treballar conjuntament per trobar per elles mateixes solucions justes, viables i duradores.

En cap cas el mediador o la mediadora pot oferir opcions de solució per a la resolució del cas, com és el cas dels jutges o els àrbitres.

Què fa un conciliador o conciliadora?PathCreated with Sketch.
És un professional de l’administració de finques amb formació específica en resolució de conflictes que és responsable de conduir el procés de conciliació i que després del procediment i la pràctica de prova, emet una proposta de solució no vinculant per a les parts, llevat que aquestes així ho decideixin de mutu acord.
Puc consultar o rebre assessorament d’un altre professional en el decurs de la mediació?PathCreated with Sketch.

I tant! Aquests processos no substitueixen l’assessorament legal. De fet, és molt habitual que en el transcurs de la mediació i/o conciliació hi participin d’altres professionals com ara tècnics especialistes, arquitectes, etc.

Cal recordar que en mediació, ni actuem com a administradors de finques ni assessorem legalment.

Són legalment vinculants els acords de mediació o conciliació?PathCreated with Sketch.

Aquests acords són legalment vinculants, i tenen els mateixos efectes que qualsevol altre contracte civil.

Per tal que siguin directament executables, cal que siguin homologats notarial o judicialment.

Quant pot costar la mediació o la conciliació?PathCreated with Sketch.
Al començament del procés la persona mediadora o conciliadora t’informarà dels costos del procés.
Quins principis regeixen en aquests processos?PathCreated with Sketch.
  • Voluntarietat: Els participants escullen si volen o no participar, el moment en el que comença el procés, quan el volen deixar i quin és el contingut dels acords.
  • Confidencialitat: Tot el que es parla en les sessions i els documents que s’aporten són confidencials. La Llei de mediació prohibeix que allò que es parla durant el procés i els possibles documents i/o materials que s’han emprat puguin ser utilitzats davant un jutge. La persona mediadora mai podrà actuar com a testimoni. 
  • Empoderament: Les persones que participen en el procés poden prendre decisions que els afecten directament, aquests processos es fonamenten en el principi de què cadascú és responsable dels seus propis actes.
  • Neutralitat: Les persones mediadores no estan a favor d’una part o altra. El seu rol consisteix en facilitar la comunicació entre les parts en conflicte per tal que aquestes decideixin per elles mateixes.
  • Flexibilitat: El procés de mediació o conciliació s’adapta a les dinàmiques i a la realitat del cas concret.
Què he de fer per demanar una mediació o una conciliació?PathCreated with Sketch.
Aquelles persones que vulguin sol·licitar una mediació o una conciliació poden fer-ho posant-se en contacte amb el CEMCAF al 934 510 202 o escrivint a:centredemediacio@cafbl.cat.

Per al teu dia a dia Blog ciutadà

Serveis Col·legials

Edit Template
Desplaça cap amunt