El Col·legi
Vetlla per l’exercici ètic de la professió

Benvinguda

Carta del President del CAFBL

Un cop renovada la Junta de Govern del Col·legi, seguim treballant en la nova etapa en que ja fa uns mesos es troba immers el Col·legi i que es basa en tres línies estratègiques: Professió/ Professionals, Col·legi i Comunicació. De cada una d’elles, neixen un seguit d’objectius que ens permeten treballar alineats en una sola direcció, tant a les diferents Comissions de la Junta de Govern, com a les persones treballadores que composen l’equip executiu del Col·legi, ja que el nostre és un projecte d’equip en benefici dels nostres professionals col·legiats.

Abans de continuar, com a president, vull donar-vos les gràcies per la confiança que dia a dia ens transmeteu a tots nosaltres i que ens esperona a créixer en la nostra pretensió de conformar un Col·legi que, recolzat tant l’experiència com en les noves il·lusions, avanci en el màxim reconeixement social de la professió, en la millora continua dels serveis col·legials per incrementar l’eficiència de les nostres empreses i en la constant activitat institucional de relació amb les administracions públiques catalanes, en tant que experts en habitatge que som.
Tenim grans reptes al davant, màxim en un context social i econòmic de gran incertesa, però que afrontem treballant ferm i amb la força que representa fer allò que ens motiva i satisfà: fer-ho per a tots els Administradors i Administradores de Finques. Com sabeu, ja hem començat a planificar l’actualització de la nostra professió a 5 anys vista i ja estem esmerçant tots els esforços per consolidar la nostra, com a una professió de referència en el camp de l’habitatge
El gran honor que per a mi significa presidir el Col·legi i la Junta de Govern té com a eix principal l’absoluta convicció de treballar en el consens i escoltant les propostes i inquietuds de totes les persones col·legiades en un àmbit absolutament transversal com és propi també de la nostra professió; això significa que des d’ara mateix, ens posem a la vostra disposició. I sobre aquesta base articularem totes les actuacions a seguir, amb generositat i vocació de servir a la nostra Corporació.
Afrontem aquesta etapa engrescadora amb treball i rigor, que de ben segur ens depararà el major dels èxits per a la professió.

Lorenzo Viñas

El Col·legi

El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, és una institució de dret públic que vetlla per l’exercici ètic de la professió en garantia dels drets dels consumidors i usuaris i per donar el millor servei i acompanyament en el dia a dia als nostres col·legiats experts en habitatge.

El col·legi és un instrument al servei de la promoció constant de la professió i dels professionals col·legiats, de la seva formació contínua i del reconeixement de la funció social de la seva tasca en benefici d’un parc d’habitatge segur, sostenible i accessible.
Som referents
Dins de les demarcacions de Barcelona-Lleida, agrupa mes de 2000 col·legiats que es dediquen a l’administració del patrimoni immobiliari, gestionant gairebé el 80% dels habitatges d’ambdues demarcacions.
Com a institució som referents i col·laboradors directes en les qüestions relacionades amb l’habitatge davant altres corporacions de dret públic, les Administracions Públiques i la societat. Emetem informes i dictàmens relatius a l’àmbit professional dels nostres col·legiats i organitzem activitats de contingut social i cultural per als nostres professionals.

Xifres 2024

Col·legiats
+ 0
Habitatges administrats
+ 0 %
Alumnes formats aquest any
+ 0
Comunicacions del Centre de Notificacions
0

Què és el Col·legi d'Administradors de Finques?

Benvinguda

El Col·legi

El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, és una institució de dret públic que vetlla per l’exercici ètic de la professió en garantia dels drets dels consumidors i usuaris i per donar el millor servei i acompanyament en el dia a dia als nostres col·legiats experts en habitatge.

El col·legi és un instrument al servei de la promoció constant de la professió i dels professionals col·legiats, de la seva formació contínua i del reconeixement de la funció social de la seva tasca en benefici d’un parc d’habitatge segur, sostenible i accessible.

Som referents
Dins de les demarcacions de Barcelona i de Lleida, agrupa mes de 2000 col·legiats que es dediquen a l’administració del patrimoni immobiliari, gestionant gairebé el 80% dels habitatges d’ambdues demarcacions.

Com a institució som referents i col·laboradors directes en les qüestions relacionades amb l’habitatge davant altres corporacions de dret públic, les Administracions Públiques i la societat. Emetem informes i dictàmens relatius a l’àmbit professional dels nostres col·legiats i organitzem activitats de contingut social i cultural per als nostres professionals.

Xifres 2024

Col·legiats
+ 0
Habitatges administrats
+ 0 %
Alumnes formats aquest any
+ 0
Societats registrades
0

Qui som els Administradors de Finques Col·legiats?

Som professionals lliberals

Som professionals lliberals que, de manera habitual, continuada i retribuïda, prestem serveis d’administració i assessorament tant als propietaris de béns immobles, ja siguin rústics o urbans com als consumidors i usuaris dels immobles.
L’activitat de l’Administrador de Finques és de gran valor socioeconòmic ja que impacta, de forma directa i pràctica a la vida dels ciutadans i a la dels seus habitatges.
Vetllem per un parc d’habitatges segur, sostenible i assequible.

La nostra professió te una elevada funció social atès que fem acompanyament comunitari a les persones que viuen en règim de propietat horitzontal davant de tots els reptes derivats de la convivència ordinària, de la necessitat de manteniment i rehabilitació dels espais comunitaris i dels reptes de sostenibilitat i accessibilitat derivats de les exigències del progrés social en el què ens trobem.

En què et podem ajudar?

Administradors de patrimoni aliè en règim de lloguer
l’administrador selecciona l’arrendatari; redacta i formalitza el contracte; vetlla pel seu bon compliment en garantia dels drets del llogater i del propietari tant en el manteniment i conservació de l’immoble arrendat com en relació al compliment de les obligacions i en la gestió del cobrament de morosos.
Gestors de les comunitats de propietaris
vetlla pel bon règim de l’immoble, prepara el pla de despeses i ingressos, executa els acords adoptats en matèria d’obres, realitza pagaments i cobraments i assessora. Duu una adequada comptabilitat, prevenint la morositat i el sobre endeutament de les famílies i ajuda a mantenir la convivència entre els components de la Comunitat.
Mediador i Àrbitre
en situacions de conflictes derivats de la convivència: gràcies a la seva vinculació continuada a l’immoble, te un profund coneixement tant de la realitat de la finca com de la dels seus veïns.
Secretari de la Comunitat
i d’acord amb el President convoca la Junta, assisteix a les reunions que normalment dirigeix, redacta les actes i practica les notificacions i comunicacions que pertoquin.
Pèrits judicials
desenvolupa tasques de valoració d’immobles.
Assessor global a la comunitat
Acompanya en el compliment de totes les obligacions que afectin l’immoble, informa i quan pertoca tramita ajuts i subvencions en obres de reparació i rehabilitació. Els Administradors de Finques vetllen per tal que els immobles compleixin amb tota la normativa: fet essencial per la seguretat i benestar dels residents. L’Administrador de Finques acompanya en el compliment de totes les revisions periòdiques com la Inspecció Tècnica de l’Edifici, reglaments de baixa tensió, codis de construcció, requisits de seguretat, etc. Donar compliment a aquestes exigències contribueixi a mantenir un entorn estable, habitable i segur per a les persones.
Agent immobiliari
en operacions d’intermediació de lloguers i compravenda.

Noves exigències socials

Com a conseqüència de les exigències derivades dels reptes socials de sostenibilitat, accessibilitat universal, eficiència energètica actuals, la professió d’Administrador de Fiques adquireix una major transcendència en l’interès general, en tant en quant el seu àmbit d’actuació pivota en l’habitatge com a bé de primera necessitat; en les persones consumidores que reben els seus serveis; i en la ciutadania en general en tant que realitzen tant tasques de conscienciació i sensibilització com autèntiques tasques d’acompanyament comunitari.

Per què col·legiar-te

01

Per millorar les teves capacitats professionals amb una formació contínua, que actualitza i amplia els teus coneixements i els dels teus col·laboradors.

02

Per rebre assessorament sobre totes les novetats legislatives en matèria d’habitatge: fiscals, laborals i tècniques.

03

Per tenir l’aval de l’excel·lència i ètica professionals, com a distintiu de qualitat davant dels teus clients i administrats.

04

Per poder gaudir d’una àmplia oferta de serveis que t’ajudaran a optimitzar i rendibilitzar la teva tasca diària.

05

Per la teva tranquil·litat professional, podràs gaudir d’una Assegurança de Responsabilitat Civil i de Caució, inclosa en la quota col·legial.

06

Per poder-te inscriure en el Registre de Mediadors (CEMCAF).

07

Per formar part del registre de Pèrits Judicials de la Subdirecció General de Suport Judicial i Coordinació Tècnica del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.

En resum

Formaràs part d’un col·lectiu de professionals qualificats amb prestigi social i de referència en totes les qüestions relacionades amb l’habitatge.

Informació Institucional

El Col·legi s’estructura a partir dels següents òrgans de govern:

La Junta General de Col·legiats

que comprèn tots el col·legiats exercents o no exercents, i ostenta la màxima autoritat dins del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida. Es pot reunir de forma ordinària com a mínim un cop l’any, o de forma extraordinària.

La Junta de Govern *

que regeix el col·legi podrà estar assistida almenys per un assessor jurídic i li corresponen les funcions deliberants, de direcció, consultives i d’execució en el seu desplegament i es reunirà en sessió ordinària una vegada al trimestre.

La Comissió Permanent

La Junta de Govern podrà integrar al seu si una Comissió Permanent composta necessàriament pel president, dos dels tres vicepresidents, el secretari, el tresorer i almenys tres vocals. També es podrà ampliar el nombre dels seus components.

* La Junta de Govern

La Junta de Govern està constituïda, com a mínim, pels càrrecs següents:

El president

Tres vicepresidents

El secretari

El tresorer

El comptador-censor

Un vocal

Almenys, per cada 200 col·legiats.
Els càrrecs de la Junta de Govern tindran una durada de quatre anys, i la meitat d’ells seran renovables cada bienni.
L’exercici d’un mateix càrrec a la Junta de Govern queda limitat a un màxim de dotze anys consecutius.

Estructura de govern

Lorenzo I. Viñas Périz

Titulació

Àmbit especialització

Montse Bassas Fusté

Titulació

Àmbit especialització

Elisabet Carbonell Bonet

Titulació

Àmbit especialització

Rubén Llach Laborda

Titulació

Àmbit especialització

Membres
Membres
Membres
Membres

Col·laboradors Externs

El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, compta també amb Col·laboradors Externs, que acompanyen la Junta de Govern en la millora constant i continuada del col·legi al servei dels col·legiats.

Carlos Sánchez Estepa

Titulació

Àmbit especialització

Pau Hereu Morales

Titulació

Àmbit especialització

Jaume Facerias Daura

Titulació

Àmbit especialització

Josep Genescà Baraldés

Titulació

Àmbit especialització

Àlex Savé Gasull

Titulació

Àmbit especialització

Marta Castella López

Titulació

Àmbit especialització

Ignacio Hervás Garcia

Titulació

Àmbit especialització

Josep Fradera Casaponsa

Titulació

Àmbit especialització

content here
content here

Patrocinadors

Serveis Col·legials

Edit Template
Desplaça cap amunt