Nom de l'autor: Marta Agraz

Periodista. Directora de Comunicació del CAFBL

LaRepública
Aparicions en mitjans, Premsa

Els administradors de finques demanen que la tarifa regulada de gas s’estengui a les llars amb calefacció central

El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida ha demanat que la tarifa regulada del gas s’estengui a les comunitats de propietaris amb calefacció central. En un comunicat, els professionals adverteixen que, si no es fa, per molts usuaris serà “molt difícil” assumir els costos del servei o, fins i tot, “no podran assumir” les factures. Així mateix, per les comunitats de veïns que tinguin calefacció central, els administradors de finques alerten que, si no es prenen mesures, els preus elevats de l’energia provocaran un augment de la morositat. Malgrat tot, els professionals celebren que el govern de l’Estat hagi aprovat reduir l’IVA del gas del 21% al 5% i demanen que aquesta mesura es prorrogui durant el 2023. LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «LA REPÚBLICA»: https://www.larepublica.cat/minut-a-minut/els-administradors-de-finques-demanen-que-la-tarifa-regulada-de-gas-sestengui-a-les-llars-amb-calefaccio-central/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

SEGRE
Aparicions en mitjans, Premsa

Els administradors de finques de Lleida demanen que la tarifa regulada de gas s’estengui a les llars amb calefacció central

Els professionals adverteixen que, si no es fa, per molts usuaris serà «molt difícil» assumir els costos del servei El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida ha demanat que la tarifa regulada del gas s’estengui a les comunitats de propietaris amb calefacció central. En un comunicat, els professionals adverteixen que, si no es fa, per molts usuaris serà «molt difícil» assumir els costos del servei o, fins i tot, «no podran assumir» les factures. Així mateix, per les comunitats de veïns que tinguin calefacció central, els administradors de finques alerten que, si no es prenen mesures, els preus elevats de l’energia provocaran un augment de la morositat. Malgrat tot, els professionals celebren que el govern de l’Estat hagi aprovat reduir l’IVA del gas del 21% al 5% i demanen que aquesta mesura es prorrogui durant el 2023.   LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «SEGRE»: https://www.segre.com/noticies/economia/2022/09/22/els_administradors_finques_lleida_demanen_que_tarifa_regulada_gas_estengui_les_llars_amb_calefaccio_central_184510_1107.html? Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

TOTBCN
Aparicions en mitjans, Premsa

Alerta hivernal: auguren dificultats per pagar la calefacció central

Els administradors de finques demanen que la tarifa regulada de gas s’estengui a les llars amb aquest servei El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida ha reclamat que la tarifa regulada del gas també arribi a les comunitats de propietaris amb calefacció central. En una nota de premsa, els professionals alerten que, si no es fa, per molts usuaris esdevindrà “molt difícil” fer-se càrrec del cost del servei o, fins i tot, “no podran assumir” les factures. A més a més, per les comunitats de veïns que tinguin calefacció central, els administradors de finques alerten que, si no es prenen mesures, els preus elevats de l’energia generaran un augment de la morositat. Malgrat tot, els professionals aplaudeixen que el govern de l’Estat hagi aprovat reduir l’IVA del gas del 21% al 5% i reclamen que aquesta mesura s’estengui durant el 2023. El Consell de Ministres, a petició del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública, i el Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital, va aprovar aquesta setmana un Reial decret llei amb diverses mesures d’àmbit energètic, com la rebaixa de l’IVA des del 21% fins al 5% en els subministraments del gas natural, pèl·lets, briquetes i llenya, amb un estalvi per als consumidors d’uns 210 milions d’euros; la possibilitat que la cogeneració abandoni temporalment el règim retributiu regulat, de manera que se li apliqui el Mecanisme Ibèric; o la creació d’un nou servei de resposta activa de la demanda que augmentarà la flexibilitat i la seguretat del sistema elèctric. Una rebaixa que beneficia els costos de les calderes comunitàries La rebaixa de l’IVA del 21% al 5%, tipus mínim autoritzat per la legislació comunitària, beneficiarà tots els subministraments de gas natural, inclosos els destinats a les calderes de les comunitats de veïns, ha destacat el govern espanyol. Fins al 31 de desembre de 2022 s’aplicarà el tipus reduït als lliuraments, les importacions i les adquisicions intracomunitàries de gas natural, facilitant l’accés a aquest subministrament fonamental davant l’arribada de l’hivern i proporcionant un estalvi estimat de 190 milions als consumidors. La reducció impositiva també s’aplicarà a pèl·lets, briquetes i llenya, substitutius ecològics del gas natural procedents de biomassa i destinats a sistemes de calefacció, els preus dels quals s’han incrementat considerablement amb la proximitat de l’hivern. Proporcionarà un estalvi estimat en 19,4 milions als consumidors, segons els càlculs del govern de l’Estat. La rebaixa de l’IVA al gas natural i els altres biocombustibles s’afegeix a la rebaixa fiscal aprovada progressivament per l’executiu espanyol sobre l’electricitat, que ha deixat l’IVA també al 5%, ha situat al 0,5% el tipus de Impost sobre l’electricitat i ha suspès l’impost al 7% de la generació, amb una incidència econòmica que supera els 10.000 milions.   LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «TOT BARCELONA»: https://www.totbarcelona.cat/economia/calefaccio-central-alerta-hivernal-237312/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

CRONICAGLOBAL
Aparicions en mitjans, Premsa

El laberint d’endollar el cotxe elèctric a casa: del comptador individual al comunitari

Los administradores de fincas abogan por una infraestructura compartida, el sistema contrario al empleado por los pioneros de los vehículos ‘verdes’ La transición del coche eléctrico también se juega en el garaje. Los puntos de carga en párkings comunitarios son indispensables para suministrar energía a los vehículos verdes, ya que los planes de la Administración priorizan la recarga en el espacio doméstico y reservan las electrolineras públicas para viajes largos o imprevistos. Y aunque su despliegue en Cataluña aún esté en pañales, los surtidores privados ya se enfrentan a un cambio de paradigma. A excepción de los edificios de obra nueva, hasta ahora la mayoría de cargadores en bloques de pisos se han instalado mediante contadores individuales y sin una infraestructura común para todos los inquilinos. Pero este sistema no es la opción preferente ni de las autoridades ni de los administradores de fincas. Mejor una única infraestructura El escaso entusiasmo de los consumidores por los automóviles limpios –en 2021 representaron menos del 10% de matriculaciones en toda España– ha hecho que los pioneros de la electromovilidad hayan adecuado su enchufe al margen de los vecinos. O bien tirando un cable hasta el contador del hogar o bien instalando un nuevo contador si el párking se halla donde no reside el propietario. Por contra, el Instituto Catalán de Energía (ICAEN) aboga por un único contador comunitario –ya esté destinado únicamente a los autos eléctricos o integrado en el suministro de electricidad para otros servicios comunes como la iluminación de la escalera o el ascesor– acoplado a un cableado troncal que evite una maraña de tubos y canalizaciones en los edificios. Se trataría de instalar varios surtidores, pero con un solo cuadro de luz y un único contrato con la comercializadora. Contadores inteligentes Un planteamiento secundado por Lorenzo Viñas, gerente del Colegio de Administradores de Fincas de Barcelona y Lleida, quien señala que los contadores inteligentes son capaces tanto de discriminar el consumo que hace cada titular, para asignar los costes de forma individual, como de redistribuir el flujo eléctrico entre la flota de vehículos del párking. Una apuesta clara de los fabricantes: la tecnología JuiceBox de Endesa X y los sistemas de gestión dinámica Además, Viñas subraya que las preinstalaciones comunes de las nuevas promociones apuntan en esta dirección. De hecho, la normativa obliga a los titulares de un cargador asociado a un contador individual a tirar el cableado del 15% de las plazas cercanas a su párking particular. Descongestionar la red Es casi la única condición onerosa que exige el Código Civil Catalán en sus previsiones sobre régimen de propiedad horizontal. La regulación autonómica permite a cada propietario ejecutar esta inversión de forma autónoma sin requerir ninguna votación de la comunidad de vecinos. Basta con informar a la finca de acuerdo con unos plazos mínimos y cumplir una serie de trámites como la obtención del certificado de instalación eléctrica (CIE) de manos del instalador y la autorización de la distribuidora. Todo este proceso puede alargarse entre tres y seis meses, según las fuentes consultadas. Pero ante un boom de matriculaciones de coches eléctricos similar al que está ocurriendo en Noruega, esta no es una solución idónea para descongestionar la red ni evitar sobrecargas. Escenario de futuro La penetración de los puntos de carga domésticos todavía es muy limitada por lo que, de momento, no ha planteado problemas respecto a la potencia con que cuentan los bloques de pisos. «Pero estos seguramente se darán en unos años y habrá que revisar la acometida de los edificios para garantizar suficiente potencia. Entonces se verá la necesidad de un contador compartido», advierte Viñas. Hoy por hoy, la potencia de hasta 10 kilowatios (kW) usualmente contratada en casa es más que suficiente para cargar un coche durante la noche, ya que para una carga de entre cinco y nueve horas bastan muy pocos kW. De ahí que la avanzadilla del coche eléctrico haya funcionado con contadores y cableado individualizado. Pero a medida que haya más vehículos eléctricos, contar con un único contador que module el flujo de energía se volverá imprescindible.   LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «CRÓNICA GLOBAL»: https://cronicaglobal.elespanol.com/business/laberinto-enchufar-coche-electrico-casa-contador-individual-comunitario-npfb_719795_102.html Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

13tv
Apariciones en medios, Televisión

El preu de la llum, pels núvols

Entrevista a Alberto Izquierdo, secretari del CAFBL, per parlar sobre el preu de l’electricitat. Algunes comunitats de propietaris no faran ús d’alguns serveis comunitaris com les calefaccions centrals, per tal d’estalviar a les factures. Pots veure l’entrevista realitzada a Trece TV en aquest enllaç (a partir de 1:09:30): https://www.cope.es/trecetv/programas/trece-al-mediodia/videos/trece-mediodia-septiembre-2022-20220919_2056683 Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

Rehabilitar és estalviar: nova campanya de comunicació sobre els Fons Europeus Next Generation

  Des del Consell de Col·legis Territorials d’Administradors de Finques de Catalunya hem iniciat la campanya de comunicació “Rehabilitar és Estalviar”, amb l’objectiu d’informar a la ciutadania dels beneficis de les ajudes dels Fons Next Generation per rehabilitar edificis i habitatges, per tal de reduir el consum energètic, estalviar en les factures i ajudar a la sostenibilitat. Aquesta campanya és un projecte conjunt del Consell de Col·legis Territorials d’Administradors de Finques de Catalunya, el Consell de l’Arquitectura Tècnica de Catalunya i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, i amb la col·laboració de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona. Un altre objectiu de la campanya és donar a conèixer les Oficines Tècniques de Rehabilitació, cadascuna gestionada per un dels tres col·legis. Aquestes OTRs són un punt d’informació, assessorament i acompanyament tant als col·legiats com a la ciutadania. Entre les accions comunicatives, que han començat aquest 19 de setembre i que s’estendran fins a mitjans del mes de novembre, destaca una pàgina web que ja pots consultar, https://rehabilitaresestalviar.cat/, a més d’altres accions publicitàries als principals mitjans de comunicació digitals i xarxes socials, falques de ràdio a RAC1 i publicitat exterior a MUPIs a diverses ciutats catalanes: Terrassa, Sabadell, Girona, Tarragona, Lleida i Mataró. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

RTVE
Aparicions en mitjans, Televisió

Les pors per l’habitatge

El nombre de pisos ocupats il·legalment s’estabilitza, però es manté l’alarma enfront d’aquestes actuacions, que afecten sobretot habitatges de bancs. Segons la fiscalia, les dades de 2021 són molt similars als de l’any anterior. Es van obrir 83 processos per violació de domicili -el delicte que es comet amb l’ocupació il·legal d’habitatges de particulars- i per 9.739 usurpacions, el terme jurídic que s’empra quan es tracta d’habitatges o locals propietat de bancs, societats o fons d’inversió.   Enrique Vendrell, president del CAFBL, és entrevistat a Informe Semanal. Veure programa en aquest enllaç: https://www.rtve.es/play/videos/informe-semanal/17-09-22/6694273/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

Segon esmorzar Segell de Qualitat QCaf: 20 de setembre

Després d’unes setmanes de descans, reprenem el projecte del Segell de Qualitat QCaf amb els esmorzars privats mensuals, que tenen com a objectiu explicar més al detall en què consisteix aquest distintiu i resoldre dubtes més concrets. El proper esmorzar se celebrarà el dimarts, 20 de setembre, de 10.00 h a 11.00 h, a la seu del CAFBL. En ser trobades amb grups reduïts, és necessari una confirmació prèvia, que has de fer enviant un correu electrònic a: segellqualitat@cafbl.cat. En el cas que les inscripcions superin el número de places màximes, aquestes seran cobertes per rigorós ordre de reserva i et posaran a la llista d’espera per al proper esmorzar. Et recordem que al nostre canal de Youtube tens una llista amb contingut exclusiu del Segell de Qualitat on s’explica en què consisteix aquest nou projecte. Pots accedir des d’aquest ENLLAÇ. * Et preguem que en cas de no poder assistir a l’esmorzar, ho notifiquis per correu electrònic (segellqualitat@cafbl.cat), per tal de poder contactar amb la següent persona de la llista d’espera. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

Esdeveniment online internacional: Ocupació il·legal d’habitatges

El proper dimarts, dia 13 de setembre, d’11.00 h a 12.30 h (hora de Brussel·les), es realitzarà un esdeveniment en línia per parlar de l’ocupació il·legal d’habitatges, concretament de la situació actual a Espanya. L’esdeveniment està organitzat per les associacions internacionals European Association of Real Estate Professions (CEPI), d’on forma part el Consejo General de Colegios de Administradores de Fincas de España (CGCAFE) i, per conseqüent, tots els Administradors de Finques col·legiats, i la International Union of Property Owners (UIPI). Pots consultar el programa complet de la jornada CLICANT AQUÍ. Si t’interessa assistir-hi, és necessari que et registris a través d’aquest FORMULARI. En cas que necessitis més informació sobre l’esdeveniment, has de contactar a un dels següents correus electrònics: secretariat@cepi.eu i/o gyorgy@uipi.com. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Aparicions en mitjans, Premsa

Els Administradors de Finques podran acreditar les seves bones pràctiques a través del Segell de Qualitat Qcaf

El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida ha puesto en marcha el proyecto QCaf, para identificar que se trabaja bajo unos estándares de calidad El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida (CAFBL) ha iniciado un nuevo proyecto para sus colegiados, el Sello de Calidad QCaf, la primera acreditación para la certificación actualizada de profesionales del sector de los administradores de fincas. Con este distintivo se pretende identificar públicamente las buenas prácticas y acreditar la buena gestión de los despachos de los administradores de fincas, remarcando que se trabaja bajo unos estándares de calidad para poder dar más confianza a sus clientes. Así pues, el Sello de Calidad QCaf está pensado para aquel profesional que quiera acreditar su experiencia, formación, capacitación, posibilidades tecnológicas y potencial técnico. “Queremos hacer de nuestro colectivo un sector fuerte, competitivo y productivo. Que sea capaz de adaptarse a los cambios sociales, a las tecnologías, a nuevas necesidades que vayan surgiendo en la sociedad. Nuestro trabajo es garantizar que nuestros clientes estén en buenas manos y el Sello de Calidad QCaf es esto, dar una calificación reconocida de nuestra profesión», remarca el Sr. Enrique Vendrell, presidente del CAFBL. Contar con esta acreditación es muy positivo para los administradores de fincas en dos sentidos: por un lado, en un sentido externo como compromiso con los clientes, porque se les puede demostrar el nivel de calidad de los servicios que ofrecen, poniendo en valor sus tareas; por otro lado, en un sentido interno, puesto que se consigue un nuevo enfoque en la gestión interna de los servicios, orientada a los procesos y a la obtención de resultados con niveles de calidad óptimos, gracias a la revisión de procesos e iniciativas de mejora continua. Para conseguir esta acreditación, es necesario que el administrador de fincas inicie un proceso de evaluación de los servicios que ofrece, para garantizar el cumplimiento de unos requisitos mínimos obligatorios, de manera imparcial y objetiva. Esta tarea evaluadora la lleva a cabo una entidad certificadora acreditada internacional, ICDQ. El proceso de auditoría es muy sencillo y consiste en dos fases: 1. Pre evaluación: el administrador de fincas tiene que realizar una pre evaluación de los requisitos específicos, que son de obligado cumplimiento y que sin ellos no podrá optar a la certificación final. Cumplidos todos los ítems de la pre evaluación, podrá continuar adelante con la auditoría aceptando las condiciones de uso y realizando el pago de la contratación del Sello de Calidad. 2. Autoevaluación: de todos los requisitos para determinar el grado de cumplimiento total. La empresa auditora se pondrá en contacto con el administrador de fincas para establecer el día y hora para realizar la auditoría, momento en que se revisará el cumplimiento de los requisitos con los documentos o evidencias que los acrediten. Cada uno de estos puntos son indispensables cumplirlos para que la auditoría pueda otorgar la acreditación QCaf. En caso de que no se cumpla alguno de los requisitos, el administrador de fincas es informado para que pueda revisarlo y corregirlo, en el plazo de 3 meses, para ser nuevamente evaluado por el equipo auditor. Si el resultado de la evaluación es positivo, se emitirá al administrador de fincas un certificado y un sello para el uso en sus documentos y plataformas. El certificado de Sello de Calidad tiene una vigencia cíclica de tres años, esto quiere decir que primero antecede una auditoría inicial satisfactoria con un año de vigencia, que después tendrá que ratificarse por otras dos auditorías sucesivas anuales de seguimiento. Desde el CAFBL están muy satisfechos con esta iniciativa, que permitirá reconocer a las organizaciones que decidan participar activamente en la consecución del siguiente objetivo: mejorar en la calidad del servicio al cliente. LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «INMODIARIO»: https://inmodiario.com/mercado-inmobiliario/servicios-profesionales/los-administradores-de-fincas-podran-acreditar-sus-buenas-practicas-a-traves-del-sello-de-calidad-qcaf/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Desplaça cap amunt