Nom de l'autor: Marta Agraz

Periodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualidad

SENTÈNCIA DEL TRIBUNAL CONSTITUCIONAL

El Tribunal Constitucional en data 10 de març del 2022 ha dictat una SENTÈNCIA que declara la nul·litat i la inconstitucionalitat de la majoria dels articles de la LLEI 11/2020 de 18 de setembre de mesures urgents en matèria de contenció de rendes dels contractes d’arrendaments d’habitatge. Els articles que la Sentència declara nuls i inconstitucionals són: 1, 6, 7 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16.2; les Disposicions Addicionals 1a, 2a, 3a i 4a; la Disposició Transitòria 1a i la Disposició Final 3a i 4a b). Amb l’anul·lació d’aquests articles queda totalment inaplicable i sense efecte la LLEI 11/2020 sobre contenció de rendes que fins ara establia la limitació de la renda en els lloguers d’habitatge a Catalunya. * ELS EFECTES MÉS RELLEVANTS D’AQUESTA SENTÈNCIA SÓN: Queda inaplicable i sense efecte la Llei 11/2020, ja que amb la declaració de nul·litat i inconstitucionalitat de la majoria dels seus articles, queda sense contingut aplicable. A partir d’ara els lloguers d’habitatges no tenen limitada la seva renda, essent possible pactar la renda que convinguin les parts, en base al principi de llibertat de pacte establert a l’article 17 de la LAU (1. La renda serà la que lliurement estipulin les parts). La Sentència no té efectes retroactius: Els efectes de la Sentència són per als contractes que es signin a partir d’aquesta resolució, per tant, no queden afectats i es mantindran en els seus termes els contractes celebrats amb anterioritat en base a les normes de limitació de rendes de la Llei 11/2020. Queda clar que el Parlament de Catalunya no té competències per limitar els preus o rendes dels contractes d’arrendaments d’habitatges. * ELS MOTIUS EN QUÈ ES BASA LA SENTÈNCIA PER A DECLARAR LA INCONSTITUCIONALITAT DE LA LLEI 11/2020 SÓN: FALTA DE COMPETÈNCIA DEL PARLAMENT DE CATALUNYA PER REGULAR LIMITAR ELS PREUS DELS LLOGUERS. VULNERACIÓ DEL PRINCIPI D’AUTONOMIA DE LA VOLUNTAT I DE LA LLIBERTAT DE PACTE. A continuació, transcrivim alguns paràgrafs de la Sentència on s’indiquen els arguments de la declaració d’inconstitucionalitat de la Llei 11/2020. ENTRADA EN VIGOR: Des del dia d’avui, 8 d’abril de 2022, data en què la Sentència ha estat publicada en el BOE. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Aparicions en mitjans, Ràdio

ELS ADMINISTRADORS DE FINQUES COL·LEGIATS CONSIDEREN QUE EL PREU DE L’ENERGIA AUGMENTARÀ LA MOROSITAT EN LES COMUNITATS DE PROPIETARIS

El Consejo General de Colegios de Administradores de Fincas -CGCAFE-, ha remès una carta al director general de Política Energètica i Mines del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic sol·licitant que s’apliqui, a les comunitats de propietaris, la tarifa de les llars, que és molt més econòmica que la que actualment s’aplica a les comunitats de propietaris. Lorenzo Viñas, gerent del CAFBL, parla a Onda Cero. Escoltar àudio a partir del minut 13’45»: https://www.ondacero.es/emisoras/catalunya/audios-podcast/noticies-migdia/noticies-migdia-06042022_20220406624d941556349d0001aadeec.html Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

LleidaDiari
Aparicions en mitjans, Premsa

Els administradors de finques alerten que el preu de l’energia incrementarà la morositat dels veïns

El col·lectiu demana que les comunitats tinguin la tarifa de les llars, més econòmica respecte a la que se’ls aplica ara   El Consell General de Col·legis d’Administradors de Finques (CGCAFE) alerta que l’encariment de l’energia incrementarà la morositat a les comunitats de propietaris, un fet que es traduirà en impagaments de les despeses comunitàries per part d’algunes famílies. «Això provocarà que la resta de propietaris hagin d’assumir la part de la quota que no puguin pagar alguns veïns», adverteix en un comunicat remès aquest dimecres. En aquest sentit, l’associació ha enviat una carta al Ministeri de Transició Ecològica per demanar que les comunitats de propietaris deixin de tenir una tarifa semblant a la industrial i puguin gaudir de la tarifa de les llars, molt més econòmica que la que actualment se’ls aplica. «Cal evitar la discriminació», subratlla. Els administradors de finques alerten que el preu de l’energia incrementarà la morositat a les comunitats de propietaris | LLEIDADIARI.CAT El preu de l’electricitat a les comunitats de propietaris s’ha duplicat En el mateix comunicat, els administradors de finques detallen que el preu de l’electricitat a les comunitats de propietaris s’ha duplicat en els últims quinze mesos, mentre que el preu del gasoil de calefacció i del gas s’ha multiplicat per més de dues vegades. Davant aquesta situació, l’associació remarca la importància que tindran els Fons Next Generation per fer obres de rehabilitació per millorar l’eficiència energètica dels edificis i veu «fonamental» que les comunitats de propietaris sol·licitin les ajudes. LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «LLEIDA DIARI»: https://lleidadiari.cat/societat/administradors-finques-alerten-pujada-llum-morositat-veins Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

COPE CATALUNYA
Aparicions en mitjans, Ràdio

L’IBI a Barcelona augmenta un 62% en catorze anys

ESCOLTAR ÀUDIO – ENTREVISTA A ALBERTO IZQUIERDO, Secretari del CAFBL. Reclamen a l’Ajuntament que tingui en compte els propietaris a l’hora de fer polítiques d’habitatge. El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida reclama a l’Ajuntament de la capital catalana que tingui en compte els propietaris a l’hora de fer polítiques d’habitatge, tot recordant l’augment del 62,51% de l’Impost de Béns Immobles (IBI) entre el 2006 i el 2020 a Barcelona és «insostenible», citant dades de l’Institut d’Estadístic de Catalunya (Idescat). En un comunicat, els administradors denuncien que aquest increment s’ha donat en paral·lel a «polítiques de control de rendes oprimeixen cada vegada més als propietaris». Segons indiquen, «es força la reducció del lloguer i es limita la seva actualització» però també «s’incrementa la càrrega de despesa en impostos i en les despeses de manteniment i eficiència energètica». Per això, des del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida fan una crida al consistori perquè promogui «polítiques de foment d’habitatges de lloguer assequible considerant tant a arrendadors com a arrendataris». L’ens assegura que, segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya, en el període comprés entre el 2006 i el 2020, l’increment de l’IBE va ser del 62,51%, el qual deduint la inflació que va ser del 19,5%, queda en un increment net del 43,01%. Segons els administradors «l’augment tan desmesurat de l’IBI castiga d’una manera desorbitada els propietaris d’habitatges». i suposa que els propietaris de béns immobles hagin de suportar uns costos cada cop més elevats, «mentre que el preu del lloguer es troba tensat per la regulació intervencionista i estigmatitzadora dels arrendadors, provocant una greu inseguretat a les relacions jurídiques». En aquest sentit, recorden que governs d’altres ciutats europees com Lisboa, les polítiques de promoció de l’habitatge de lloguer intenten ajudar als propietaris amb, per exemple, bonificacions de l’IBI, «al contrari que aquí», lamenten. Amb tot això, des del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida volem fer una crida a l’Ajuntament de Barcelona per oferir la nostra col·laboració per promoure polítiques de foment d’habitatges de lloguer assequible considerant a les dues parts, tant a arrendataris com a les persones propietàries que destinen els seus habitatges a l’arrendament. A Herrera a COPE Catalunya hem parlat del tema amb el secretari del col.legi d’administrados de finques de Barcelona-Lleida, Alberto Izquierdo (àudio). Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Notes de premsa

Els Administradors de Finques Col·legiats consideren que el preu de l’energia augmentarà la morositat en les comunitats de propietaris

Els Fons Next Generation són una oportunitat per reduir la factura energètica del sector residencial La tarifa del gas ha arribat a multiplicar-se per quatre, la qual cosa suposa que en un any una factura de 10.000 € ha arribat a costar 40.000 €. L’increment mitjà del preu de l’electricitat, en les comunitats de propietaris, ha estat del 120% en els últims 15 mesos.   Barcelona, 6 d’abril – El Consejo General de Colegios de Administradores de Fincas -CGCAFE-, ha remès una carta al director general de Política Energètica i Mines del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic sol·licitant que s’apliqui, a les comunitats de propietaris, la tarifa de les llars, que és molt més econòmica que la que actualment s’aplica a les comunitats de propietaris, que és molt semblant a les tarifes industrials. Els administradors de finques col·legiats sol·licitem, per tant, una tarifa com la de les llars i que també s’apliqui, com en aquesta, els mateixos avantatges fiscals que s’estan aplicant als habitatges, evitant la discriminació que suposa aquesta diferent manera de confeccionar la tarifa. IMPACTE NEGATIU EN LES COMUNITATS DE PROPIETARIS L’increment del preu de l’electricitat en les comunitats de propietaris, en els últims 15 mesos, ha estat del 120%. És a dir, l’any 2021, l’increment de la llum, respecte l’any 2020, va ser d’un 42%; i en 2022, amb referència a 2021, l’increment ha estat d’un 77% -mitjana dels tres primers mesos de 2022-. El preu del gasoil de calefacció també ha experimentat una gran pujada: en 2020, 15.000 litres de gasoil tenien un cost de 7.850 €; en 2021, arriba als 9.300 €; i en 2022, l’import és de 18.000 €. I el major increment és el preu corresponent al gas, per al mateix consum, una factura de gener de 2021 arribava als 12.684 €, i al gener de 2022 arriba als 43.000 €. Per a Salvador Díez, president en funcions del CGCAFE, “aquests augments del preu de l’electricitat i fonamentalment del gas, afecten molt negativament a les comunitats de propietaris, que s’estan veient obligades a establir derrames extraordinàries o a reduir el temps de serveis com la calefacció central. Per això, considerem molt urgent i necessari que l’Administració Pública prengui les mesures necessàries per afrontar aquest problema i tinguin en consideració les propostes dels administradors de finques col·legiats”. EL CGCAFE considera que aquests preus tan elevats provocaran un augment de la morositat en les comunitats de propietaris si no es prenen mesures, entre altres, com les propostes pels administradors de finques col·legiats, i comportarà que moltes famílies no puguin pagar les despeses comunitàries, havent d’assumir, la resta dels propietaris/es, la part de la quota comunitària que no puguin pagar alguns veïns/es. “La qual cosa, si bé no és la solució, facilita que la vida comunitària continuï. Aquesta manera d’afrontar tals difícils situacions, amb voluntat solidària en la majoria dels casos i per necessitat de força major en unes altres, defineix el caràcter de les comunitats de propietaris enfront del compliment de les seves obligacions davant els proveïdors i creditors”, apunta Lorenzo Viñas, gerent del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida (CAFBL). FONS NEXT GENERATION Aquest període inflacionista evidència els riscos de la dependència energètica del nostre país. Per això, els Administradors de Finques col·legiats recorden que serà fonamental que les comunitats de propietaris sol·licitin els Fons Next Generation per realitzar obres de rehabilitació per millorar l’eficiència energètica. Aquesta serà la millor forma per abaratir les factures energètiques i per construir entorns més saludables. Per a Alberto Izquierdo, secretari del CAFBL, “la rehabilitació és un dels motors de la recuperació econòmica i per a això és necessari que les comunitats de propietaris tinguin capacitat per accedir a la rehabilitació i a les obres”. El CGCAFE manté la col·laboració amb les diferents Administracions Públiques i tots els agents implicats en aquests temes perquè s’agilitin els tràmits relacionats amb la rehabilitació d’edificis i habitatges a Espanya i que les ajudes públiques amb càrrec als Fons Next Generation arribin al major nombre possible de llars i edificis.   DESCARREGAR NOTA DE PREMSA Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

CatalunyaPress
Aparicions en mitjans, Premsa

Barcelona és la ciutat catalana més cara per comprar un pis i Lleida la més barata

Segons l’informe trimestral de preus de venda de pisos.com , l’habitatge de segona mà a Catalunya el març del 2022 va tenir un preu mitjà de 2.527 euros per metre quadrat. Aquesta xifra va suposar un ascens del 0,12% davant del desembre del 2021, el menys voluminós d’Espanya . Catalunya ha estat la quarta autonomia més cara, darrere de les Balears (3.343 €/m²), entre d’altres. El preu de l’habitatge de segona mà continua intensificant la trajectòria a l’alça. Per Ferran Font , director d’Estudis de pisos.com, “ El vigor del sector residencial ha assolit la seva cota màxima, llançant xifres de compravenda que no vèiem des de l’època del boom ”. El portaveu del portal immobiliari justifica aquest ímpetu a la tornada al totxo com a valor refugi, l’estalvi acumulat durant la pandèmia i les bones condicions de finançament. Precisament, un dels aspectes que l’efervescència compradora podria frenar és el futur escenari dels tipus d’interès. » La inflació està disparada, i si la guerra a Ucraïna s’allarga, aquest indicador podria trencar rècords . Davant d’aquesta situació, el Banc Central Europeu intentaria contenir la seva escalada pujant els tipus oficials, ho faria les hipoteques menys atractives per al comprador». Font destaca que «l’encariment dels materials obligarà els promotors a apujar el preu dels nous desenvolupaments residencials». L’expert afegeix que «fins ara, el sector promotor havia absorbit aquests sobrecostos, però ha arribat un punt en què, per obtenir una rendibilitat que faci que valgui la pena continuar construint, cal repercutir cert marge al client». LLEIDA LA PROVÍNCIA MÉS ASSEQUIBLE PER COMPRAR Lleida vista des del barri de Cappont.Foto d’ARXIU EUROPA PRESS Trimestralment, Barcelona (0,57%) va ser l’única província catalana que va créixer. Per la seva banda, Girona (-3,04%) va registrar la quarta retallada més cridanera de la regió. Interanualment, totes les províncies van pujar, destacant Lleida (6,38%), que va liderar els repunts nacionals. En qüestió de preus, la província més cara va ser Barcelona (2.878 €/m²) i va ocupar el quart lloc entre les més costoses d’Espanya. La més barata de la regió va ser Lleida (979 €/m²), que va ocupar la catorzena posició al rànquing nacional de les més barates. Pel que fa a les capitals catalanes, Girona (2,83%) va ser la dècima que més va créixer del país, mentre que Tarragona (-2,28%) va ser la cinquena que més va destacar al llistat de caigudes nacionals. Enfront del març del 2021, totes les capitals catalanes van pujar. Girona (9,46%) va ser la cinquena capital espanyola que més va créixer. Amb 4.376 euros per metre quadrat el març del 2022, Barcelona va ser la segona capital de província més cara d’Espanya. Al costat oposat hi va haver Lleida (1.182 €/m²), que va ser la cinquena més assequible del país. DESCOBREIX ELS BARRIS MÉS CARS I MÉS BARATS DE BARCELONA PER COMPRAR UN PIS Imatge de la recollida selectiva de residus que es triplica a Sarrià després d’implantar-la al porta a porta Foto d’ARXIU EUROPAPRESS Pel que fa als districtes de Barcelona capital, els increments trimestrals més marcats van venir de la mà de Sant Martí (4,82%), Sarrià-Sant Gervasi (4,07%) i Nou Barris (1,86%). En aquest mateix període, les úniques caigudes van ser les de les Corts (-4,28%) i Sants-Montjuïc (-3,95%). D’un any a l’altre, els que van créixer més van ser Sarrià-Sant Gervasi (9,34%), Sant Martí (7,55%) i Horta-Guinardó (7,34%). Els descensos més intensos es van localitzar a Sants-Montjuïc (-3,62%), les Corts (-3,10%) i Sant Andreu (-1,80%). Sarrià-Sant Gervasi (5.879 €/m²), L´Eixample (5.345 €/m²) i Les Corts (5.110 €/m²) van ser els districtes més cars, mentre que els més barats van ser Nou Barris (2.493 €/m²), Sant Andreu (3.093 €/m²) i Horta-Guinardó (3.242 €/m²). VIC PUJA ELS SEUS PREUS I MARTORELL ELS BAIXA Pel que fa als municipis catalans, Vic (11,32%), a Barcelona, va ser la segona localitat que més va pujar d’Espanya a l’interval trimestral. Per part seva, Deltebre (-9,12%), a Tarragona, va ser el vuitè municipi que més va caure del país en aquest període. D’un any altre, Salou (26,64%), a Tarragona, va registrar la pujada més intensa del país. Per part seva, Martorell (-15,23%), a Barcelona, va ser el quart municipi espanyol que més va retrocedir a nivell nacional. La població barcelonina d’Esplugues de Llobregat (4.525 €/m²) va ser la sisena més cara del país, mentre que Mollerussa (725 €/m²) a Lleida va ser la més barata de la regió. EL SECTOR IMMOBILIARI PREOCUPAT Set organitzacions representatives del sector immobiliari català van emetre al març un comunicat conjunt en què lamenten la «inseguretat jurídica» al mercat de l’habitatge. Ho han dit després de la resolució del Tribunal Constitucional que assenyala que Catalunya no té competències per establir criteris per fixar els preus de lloguer d’habitatges. «Desgraciadament, no se’ns va escoltar, no se’ns ha escoltat i no se’ns escolta», han afirmat, i han explicat que han intentat traslladar al Govern la inseguretat jurídica que suposa l’aplicació d’aquesta llei. Han recordat que el Consell de Garanties Estatutàries va advertir tots els grups parlamentaris i els promotors de la llei aquest fet i ha subratllat les «reiterades resolucions contràries» a la norma i que aquest fet agreuja la situació d’inseguretat jurídica. Han reclamat que s’afronti la problemàtica de l’habitatge en la seva profunditat amb mesures estructurals «i no amb normatives populistes que només provoquen l’efecte contrari», per la qual cosa cal crear un marc adequat en què tots els actors del sector hi puguin participar . Han signat el text el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida (CAFBL), el Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya, l’Associació d’Agents Immobiliaris de Catalunya, el Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona i Província, el Consell de Col·legis d´Agents de la Propietat Immobiliària de Catalunya, l´Associació de Promotors i Constructors d´Edificis de Catalunya (APCE) i la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona-Lleida. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

NacioManresa
Aparicions en mitjans, Premsa

L’Ajuntament obre una línia de microcrèdits per rehabilitar pisos buits de Manresa

Els propietaris que vulguin optar a aquests crèdits, amb un import màxim de 12.000 euros, poden presentar la sol·licitud fins al 15 de maig |  Teulada d’un edifici del Centre Històric de Manresa | Pere Fontanals L’Oficina Municipal d’Habitatge de Manresa ha obert la convocatòria per a l’atorgament de microcrèdits per part de l’Ajuntament de Manresa a petits propietaris per a l’arranjament d’habitatges buits de la ciutat. Aquesta convocatòria té per objecte concedir crèdits, sense interès, per a finançar obres d’adequació de les condicions d’habitabilitat d’habitatges privats buits, amb preferència per al centre històric de la ciutat. Els microcrèdits tindran un 0% d’interès, amb un termini màxim de devolució de 6 anys i una amortització per quotes mensuals. L’import serà d’un màxim de 12.000 euros. Per optar als microcrèdits, es pot presentar la sol·licitud fins al proper 15 de maig, a través del web de l’Ajuntament o també presencialment a l’Oficina Municipal d’Habitatge (c/ Amigant, 5). Les obres susceptibles per ser finançades són la dotació dels elements mínims de l’equip de cuina (aigüera, cocció, extracció de fums…); la dotació dels elements mínims de la cambra higiènica (rentamans, inodor, plat de dutxa o banyera, ventilació…); l’accessibilitat a l’interior de l’habitatge, i i evitar perill per pavimentació deficient. També es finançaran actuacions com la instal·lació elèctrica mínima, la instal·lació d’aigua calenta sanitària mínima (inclou la caldera o sistema alternatiu), les obres necessàries per poder instal·lar una rentadora; la col·locació de baranes en desnivells interiors, la demolició i/o construcció d’envans per tal d’aconseguir habitacions (cosa que inclou obertures per al millor accés a estances necessàries per a l’habitabilitat) i la instal·lació de portes. Per últim, també es finançaran intervencions que tinguin en compte mesures d’eficiència energètica, aïllament tèrmic, estanqueïtat o ventilació que no afectin als elements comunitaris; obres per evitar problemes de salubritat i per arranjar el sistema elèctric d’il·luminació de l’espai d’accés a l’habitatge. Nova línia d’ajuts dels fonts Next Generation D’altra banda, el proper 27 d’abril s’obrirà una nova línia d’ajuts, en aquest cas provinents dels fons Next Generation, destinats a les actuacions de rehabilitació a nivell d’edifici, tant plurifamiliar com unifamiliars. El programa té com a objectiu, tant a l’àmbit urbà com al rural, el finançament d’obres als edificis I habitatges (d’ús predominant residencial) on s’obtingui una millora acreditada de l’eficiència energètica. Els destinataris són comunitats de propietaris i propietats verticals, tant si són persones físiques com jurídiques. Els sol·licitants s’hauran d’adreçar prèviament al tècnic de capçalera (arquitecte o arquitecte tècnic) o a l’administrador de finques de l’edifici, ja que són els agents encarregats de fer passos previs en la tramitació de l’expedient. Ofereixen assessorament i tramiten la subvenció i les gestions amb els col·legis d’arquitectes i els col·legis d’aparelladors, els arquitectes tècnics i els enginyers de l’edificació, a fi de resoldre les qüestions tècniques. Com a requisits per sol·licitar aquests ajuts, cal tenir la inspecció tècnica de l’edifici (ITE) aprovada o admesa a tràmit. El termini de presentació de sol·licituds començarà el 27 d’abril i s’allargarà fins al 31 de desembre o fins a l’exhauriment dels fons. Per poder realitzar els tràmits, es pot consultar el web de l’Ajuntament, o contactar les entitats relacionades amb els tràmits previs: el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya; el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona o el Col·legi d’Administradors de Finques. Per a més informació, es pot adreçar a les oficines de Rehabilitació i Habitatge: Fòrum SA (per edificis situats al centre històric de Manresa) o el Consell Comarcal del Bages (per edificis situats a la resta de Manresa). La següent convocatòria serà per a la millora de l’eficiència energètica A banda de les dues línies d’ajuts ja esmentades, el proper mes de maig sortirà una tercera línia d’ajudes, vinculada als fons Next Generation, i que en aquest cas anirà destinada a la millora de l’eficiència energètica d’habitatges. El termini de sol·licituds, en aquest cas, s’obrirà l’11 de maig. Mesures per millorar el parc d’habitatge existent Aquests ajuts per a la rehabilitació d’habitatges buits és una de les mesures posades en marxa per l’Ajuntament de Manresa per treballar per una millora general del parc d’habitatges de la ciutat, tenint en compte que una part està en males condicions o presenta un envelliment important. Entre altres, l’Ajuntament ofereix estímuls per a la rehabilitació i reforma d’habitatge, com ara ajuts per obtenir la cèdula d’habilitat, avançaments de lloguers per a la rehabilitació de reformes i els esmentats ajuts per a la rehabilitació. LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «NACIÓ MANRESA»: https://www.naciodigital.cat/manresa/noticia/102612/manresa/habitatge-microcredits Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

CRONICAGLOBAL
Aparicions en mitjans, Premsa

Barcelona ofega als propietaris d’habitatges amb la pujada de l’IBI

Aquest impost s’ha disparat un 63% des de 2006 a la ciutat, a un ritme superior a la pujada de preus o dels lloguers   El impuesto de bienes inmuebles (IBI) se ha disparado en Barcelona. El gravament se ha incrementado un 63% entre 2006 y 2020 o un 43% si se ajusta a los datos de inflación. Lo ha denunciado el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida (CAFBL) basándose en datos del Idescat y el INE. Según la organización, este aumento es «desmesurado» y «castiga de forma desorbitada a los propietarios de viviendas». Los alquileres suben, pero menos Según el colegio, este incremento «es contradictorio e incoherente con las supuestas finalidades de control de precios en el alquiler». Unas medidas intervencionistas que, recuerda, «han provocado la reducción de la oferta de alquiler». En el mismo periodo, el precio medio del alquiler ha subido un 34% en Barcelona, o un 11% neto teniendo en cuenta la inflación, una evolución que, según el CAFBL, se queda lejos de compensar el golpe del IBI. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

COPE CATALUNYA
Aparicions en mitjans, Ràdio

La crisi de preus eleva les despeses de les comunitats de veïns; fins a on poden pujar?

La crisi de preus eleva les despeses de les comunitats de veïns; fins a on poden pujar? L’Alberto Izquierdo explica com afecta la pujada de preus a les comunitats de propietaris al programa de ràdio La Linterna de COPE Catalunya. Escoltar àudio a partir del minut 31’35»: https://www.cope.es/emisoras/cataluna/barcelona-provincia/barcelona/la-linterna-cope-catalunya-i-andorra/noticias/linterna-cope-catalunya-andorra-abril-2022-20220404_2010246 Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

La Mañana
Aparicions en mitjans, Premsa

Els administradors de finques denuncien un increment “insostenible” de l’IBI del 62% a Barcelona en 14 anys

Reclamen a l’Ajuntament que tingui en compte els propietaris a l’hora de fer polítiques d’habitatge En primer terme, pla detall d’un cartell de lloguer en un local de la Rambla de Girona; al fons, la Rambla aquest 30 d’abril del 2021 (Horitzontal) El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida reclama a l’Ajuntament de la capital catalana que tingui en compte els propietaris a l’hora de fer polítiques d’habitatge, tot recordant l’augment del 62,51% de l’Impost de Béns Immobles (IBI) entre el 2006 i el 2020 a Barcelona és “insostenible”, citant dades de l’Institut d’Estadístic de Catalunya (Idescat). En un comunicat, els administradors denuncien que aquest increment s’ha donat en paral·lel a “polítiques de control de rendes oprimeixen cada vegada més als propietaris”. Segons indiquen, “es força la reducció del lloguer i es limita la seva actualització” però també “s’incrementa la càrrega de despesa en impostos i en les despeses de manteniment i eficiència energètica”.   Per això, des del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida fan una crida al consistori perquè promogui “polítiques de foment d’habitatges de lloguer assequible considerant tant a arrendadors com a arrendataris”. L’ens assegura que, segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya, en el període comprés entre el 2006 i el 2020, l’increment de l’IBE va ser del 62,51%, el qual deduint la inflació que va ser del 19,5%, queda en un increment net del 43,01%. Segons els administradors “l’augment tan desmesurat de l’IBI castiga d’una manera desorbitada els propietaris d’habitatges”. i suposa que els propietaris de béns immobles hagin de suportar uns costos cada cop més elevats, “mentre que el preu del lloguer es troba tensat per la regulació intervencionista i estigmatitzadora dels arrendadors, provocant una greu inseguretat a les relacions jurídiques”. En aquest sentit, recorden que governs d’altres ciutats europees com Lisboa, les polítiques de promoció de l’habitatge de lloguer intenten ajudar als propietaris amb, per exemple, bonificacions de l’IBI, “al contrari que aquí”, lamenten. Amb tot això, des del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida volem fer una crida a l’Ajuntament de Barcelona per oferir la nostra col·laboració per promoure polítiques de foment d’habitatges de lloguer assequible considerant a les dues parts, tant a arrendataris com a les persones propietàries que destinen els seus habitatges a l’arrendament.   LLEGIR NOTÍCIA COMPLETA A «LA MANYANA»: https://www.lamanyana.cat/els-administradors-de-finques-denuncien-un-increment-insostenible-de-libi-del-62-a-barcelona-en-14-anys/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Desplaça cap amunt