Nom de l'autor: Marta Agraz

Periodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

23 de maig: activació per a la presentació de sol·licituds de les convocatòries del Programa 3

El proper dilluns 23 de maig s’iniciarà el termini d’obertura de presentació de sol·licituds al Portal de Tràmits de la Generalitat de Catalunya de les convocatòries del Programa 3 de rehabilitació a nivell d’edifici de tipologia residencial unifamiliar i plurifamiliar, tal i com es va publicar a la RESOLUCIÓ DSO/1147/2022, de 20 d’abril. De manera que, com ja et vam informar en un anterior comunicat, les dates del nou termini del Programa 3 seran del 23 de maig de 2022 fins el 31 de desembre de 2022, inclòs. A més, el mateix dilluns 23, es posarà en total funcionament l’Oficina Tècnica de Rehabilitació de Catalunya (OTRC), així com els accessos interns de la seva pàgina web. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

MÉS ECONOMIA
Aparicions en mitjans, Premsa

Els administradors de finques exigeixen “mesures legislatives urgents” per frenar l’ocupació

Denuncien que les polítiques d’habitatge són un «fracàs total» i deixen «sense empara” als afectats   El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida ha exigit “mesures legislatives urgents” per frenar l’ocupació d’habitatges. En un comunicat emès aquest dilluns, els propietaris han denunciat que les polítiques d’habitatge són “fracàs total”, i que promouen l’ocupació “sense empara als afectats”. Segons ha afirmat l’entitat, a Catalunya es registren el 50% de les ocupacions del conjunt de l’Estat, i el 75% d’aquestes tindrien lloc a la ciutat de Barcelona. En aquest sentit, els administradors apunten que la capital catalana promou regulacions “permissives” que “avalen l’ocupació com a forma legítima de possessió d’un habitatge”. Segons indiquen, les polítiques d’habitatge de la ciutat de Barcelona són “laxes”, i estan assentades sobre la base d’una “errada interpretació del dret a un habitatge digne”. Des del Col·legi insisteixen que l’ocupació d’habitatges és un “greu problema social i de seguretat” que provoca “baralles i amenaces” entre els ocupes i els veïns. Amb això, l’entitat ha subratllat la “sensació d’impotència i impunitat”. “És incomprensible que la ciutadania no trobi una resposta eficaç ni penal ni civil que la protegeixi amb eficàcia d’aquestes actuacions delictives”, ha expressat el president del Col·legi, Enrique Vendrell. Paral·lelament, els propietaris també han assenyalat la “indiferència” de la majoria grups polítics. “La seva inacció està provocant greus conseqüències econòmiques, socials i psicològiques”, han lamentat. Amb això, des del Col·legi demanen un “canvi legislatiu” que permeti una acció judicial, i que s’adoptin “mesures efectives” que protegeixin els afectats. Els administradors han posat d’exemple de regulacions les adoptades per la Comunitat de Madrid, on es permet realitzar judicis ràpids per delictes lleus d’ocupació d’habitatges.   LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «MÉS ECONOMIA»: https://www.meseconomia.cat/els-administradors-de-finques-de-barcelona-i-lleida-exigeixen-mesures-legislatives-urgents-per-frenar-locupacio/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Aparicions en mitjans, Premsa

Primera edició del Congrés d’Ocupació Il·legal

Organizado, conjuntamente por la Abogacía de Málaga, el Colegio de la Abogacía de Barcelona y el Colegio de Abogados de Mataró, se celebra en Málaga los días 19 y 20 de mayo. En esta primera jornada se han sucedido cinco mesas redondas en las que han participado expertos magistrados, abogados, fiscales o alcaldes que han abordado la problemática de la ocupación ilegal de inmuebles en España. La ministra de Justicia, Pilar Llop, ha presidido el acto de inauguración del I Congreso de Ocupación Ilegal que la Abogacía de Málaga, junto al Colegio de la Abogacía de Barcelona y el Colegio de Abogados de Mataró han organizado, conjuntamente, los días 19 y 20 de mayo, en la malagueña sede colegial. Además de la ministra Llop, el acto inaugural ha contado con la participación del presidente de la Diputación de Málaga, Francisco Salado Escaño; la consejera de Fomento de la Junta de Andalucía, María Francisca Carazo; la presidenta del Consejo General Abogacía Española, Victoria Ortega Benito; el decano de la Abogacía de Málaga, Salvador González Martín; el decano del Colegio de la Abogacía de Barcelona, Jesús M. Sánchez García; y la decana del Colegio de Abogados de Mataró, María Pastor Santana. En dicho acto, han estado también presentes distintos expertos y autoridades como el secretario de Estado de Justicia, Antonio Julián Rodríguez; el consejero de Fomento de Castilla-La Mancha, Ignacio Hernando Serrano; el magistrado Antonio Alcalá Navarro; la directora de Asesoría Jurídica y Cumplimento normativo de la Fundación Unicaja, Isabel Fernández Machuca, así como representantes políticos, alcaldes, fuerzas de seguridad del estado, etc. Durante la jornada de hoy, han tenido lugar cinco mesas redondas conformadas por profesionales y expertos de distintas áreas relacionadas con la materia objeto de este congreso, con el claro objetivo de lograr un cambio normativo frente a la ocupación ilegal o delincuencial de inmuebles. Tras la sesión inaugural, la jornada ha continuado con una proyección audiovisual, que ha servido para contextualizar la situación actual de la ocupación ilegal de bienes inmuebles, preámbulo de la primera mesa redonda “El derecho a la vivienda vs. derecho a la propiedad privada: principios constitucionales”. Dicha mesa ha contado con la intervención de Antonio Alcalá Navarro, expresidente de la Audiencia Provincial de Málaga; Vicente Pérez Daudí, catedrático de Derecho Procesal de la Universidad de Barcelona; y Sergio Nasarre Aznar, catedrático de Derecho Civil de la Universidad Rovira i Virgili y doctor en Economía Inmobiliaria por la Universidad de Cambridge. En ella se han abordado cuestiones tan interesantes como las relativas a los procedimientos, los colectivos vulnerables afectados por los desalojos “cuál es su realidad”, como ha comentado Vicente Pérez Daudí; los ámbitos competenciales, la jurisprudencia, el proyecto de ley de la vivienda, la filosofía del derecho, la crisis del sistema, o el derecho estatal e individual. “Los principios de derecho privado se están perdiendo” ha afirmado el magistrado Alcalá Navarro También se ha hablado de la vivienda social que, en palabras de Sergio Nasarre, “solo existe cuando la economía va muy bien pero es cuando nadie la quiere”, añadiendo que “el problema de la vivienda tiene dos caras. Los ocupadores que recurren a esta vía por falta de recursos y las mafias organizadas. Desde 2018 ha habido un incremento constante de la ocupación en nuestro país, en 4 años un 40%”. Sergio Nasarre ha hablado del término “robinprudencia”, en alusión a la justicia social que defendía Robin Hood. La segunda mesa: “Problemas prácticos de la ocupación: comunidades de propietarios, impacto social y posibles actuaciones de los Ayuntamientos. Vulnerabilidad y ejecución”, dividida en distintas temáticas, ha contado con la participación de David Bote Paz, alcalde de Mataró, quien ha hablado sobre prevención y lucha frente a la ocupación desde el Ayuntamiento, denunciando la situación que viven los vecinos de Mataró y proponiendo la inversión en rehabilitación. Asimismo, ha informado de que “en Mataró se ha creado la Unidad específica de la policía local de convivencia y civismo, que ha actuado en más de 2000 casos”. Relevante también ha sido el testimonio de Francisco Alonso Verjano Roncero, presidente de la Asociación de vecinos de la Llantia de Mataró, quien ha aseverado que “nos quedamos sin vivienda en Mataró”. Añadiendo que se promete que se va a hacer vivienda social pero no se cumple. Para terminar con el Impacto de la Ocupación en la convivencia vecinal, defendido por Julio Naveira Manteiga, abogado y decano emérito del Colegio de Abogados de Mataró. “España es el único país de Europa que no actúa dentro de las 24/48 horas posteriores a la ocupación”, ha afirmado. Enrique Vendrell, presidente Colegios de Administradores de Fincas de Barcelona-Lleida, ha hablado sobre que “las comunidades de propietarios son las grandes damnificadas de la ocupación ilegal”. La ley no les dota de medios. El recurso al art. 7 Ley de Propiedad Horizontal y el concepto de “actividad molesta” no es una vía directa contra la ocupación. También ha participado Antonio Navarro Selfa, decano emérito del Colegio de Abogados de Cartagena. En tercer lugar, se ha celebrado la mesa “Tratamiento de la Ocupación ilegal de inmuebles en la jurisdicción civil: Acciones del propietario y del ocupante”, en la que han participado Ignacio Hernando Serrano, consejero de Fomento de Castilla-La Mancha, y José Javier Díez Núñez. magistrado de la Audiencia provincial de Málaga. Durante la misma, Cristina Vallejo Ros, abogada y coordinadora de Formación ICAB, ha desarrollado un análisis de la Ley 5/2018 de enjuiciamiento civil, en relación a la ocupación ilegal de viviendas. Como punto relevante de su intervención, el consejero de Fomento de Castilla-La Mancha ha presentado la Ley de Medidas Integrales para la convivencia y contra la ocupación ilegal de viviendas de Castilla-La Mancha. Afirmando que el Gobierno de España está ya trabajando sobre un texto base. Por su parte, el magistrado Díez Núñez ha transmitido que “solo podemos combatir la ocupación ilegal con los instrumentos que nos proporciona el ordenamiento jurídico: la ley 5/2018, que es excesivamente garantista con los derechos del ocupante ilegal, dejando desprotegidos a los propietarios”. Tras una pausa, la tarde ha

Actualitat

Esmorzars privats del Segell de Qualitat QCaf!

Una de les iniciatives relacionades amb el Segell de Qualitat QCaf són els esmorzars privats que s’organitzaran un cop al mes per explicar-te més al detall en què consisteix aquest nou projecte. En aquests esmorzars s’ampliarà la informació sobre aquest distintiu i resoldrem dubtes més concrets. Seran trobades amb grups reduïts i d’una hora aproximadament, que tindran lloc a les instal·lacions del CAFBL el primer dimarts de cada mes, tal com t’explica el Sr. Rubén Llach, vocal de la Junta de Govern del Col·legi, en aquest vídeo (clica a la imatge per veure’l). Tan aviat com tinguem les dates dels esmorzars, t’informarem i obrirem les inscripcions perquè t’hi puguis apuntar. Esperem que sigui del teu interès! *I recorda que el proper dimarts 7 de juny, a les 12 h., fem la presentació oficial del SEGELL DE QUALITAT QCaf al Reial Cercle Artístic de Barcelona. Si vols assistir-hi, pots inscriure’t en aquest ENLLAÇ. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Apariciones en medios, Radio

Canvis legislatius que exigeixen els administradors de finques per combatre l’ocupació il·legal

Entrevista a Enrique Vendrell, president del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida, sobre els canvis legislatius que exigeixen per combatre l’ocupació il·legal d’habitatges, al programa de ràdio La Brúixola, d’Onda Cero. Pots escoltar l’àudio en aquest enllaç (minut 24’20»): https://www.ondacero.es/emisoras/catalunya/audios-podcast/bruixola/bruixola-180522_2022051862855361657c6b0001ff8700.html Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

CAPGROS
Aparicions en mitjans, Premsa

Els administradors de finques exigeixen «mesures legislatives urgents» per frenar les ocupacions

Denuncien que les polítiques d’habitatge són un «fracàs total» i  deixen «sense empara” als afectats El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida ha exigit «mesures legislatives urgents» per frenar l’ocupació d’habitatges. En un comunicat, els propietaris han denunciat que les polítiques d’habitatge són «fracàs total», i que promouen l’ocupació «sense empara als afectats». Segons ha afirmat l’entitat, a Catalunya es registren el 50% de les ocupacions del conjunt de l’Estat, i el 75% d’aquestes tindrien lloc a la ciutat de Barcelona. En aquest sentit, els administradors apunten que la capital catalana promou regulacions «permissives» que «avalen l’ocupació com a forma legítima de possessió d’un habitatge». Segons indiquen, les polítiques d’habitatge  són «laxes», i estan assentades sobre la base d’una «errada interpretació del dret a un habitatge digne». Greu problema social Des del Col·legi insisteixen que l’ocupació d’habitatges és un «greu problema social i de seguretat» que provoca «baralles i amenaces» entre els ocupes i els veïns. Amb això, l’entitat ha subratllat la «sensació d’impotència i impunitat». «És incomprensible que la ciutadania no trobi una resposta eficaç ni penal ni civil que la protegeixi amb eficàcia d’aquestes actuacions delictives», ha expressat el president del Col·legi, Enrique Vendrell. Paral·lelament, els propietaris també han assenyalat la «indiferència» de la majoria grups polítics. «La seva inacció està provocant greus conseqüències econòmiques, socials i psicològiques», han lamentat. Amb això, des del Col·legi demanen un “canvi legislatiu” que permeti una acció judicial, i que s’adoptin “mesures efectives” que protegeixin els afectats. Els administradors han posat d’exemple de regulacions les adoptades per la Comunitat de Madrid, on es permet realitzar judicis ràpids per delictes lleus d’ocupació d’habitatges. LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «CAPGRÓS»: https://www.capgros.com/actualitat/mataro/administradors-finques-exigeixen-mesures-frenar-ocupacions_806882_102.html Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

PSC
Aparicions en mitjans, Premsa

PROGRAMA DE L’AJUNTAMENT PER INSTAL·LAR PLAQUES SOLARS ALS EDIFICIS RESIDENCIALS

Una unitat familiar que aposti per l’autoconsum pot reduir el cost de la factura de la llum fins al 25%, que pot suposar uns 200 euros d’estalvi anual. Es vol aconseguir que unes 2.000 famílies se sumin a la iniciativa aquest 2022 Moment solar ajudarà als veïns i veïnes a la tramitació per accedir a totes les subvencions disponibles per tal que el cost de la instal·lació es pugui amortitzar en un termini de dos a tres anys L’Ajuntament de Barcelona, el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida i el Gremi d’Instal·ladors de Barcelona han signat un conveni per impulsar la instal•lació de plaques solars en les edificis residencials a través d’aquesta iniciativa “Moment solar Barcelona” neix amb l’objectiu d’aconseguir que unes 2.000 famílies disposin de seva pròpia energia renovable aquest 2022 mitjançant la instal·lació de panells solars. Això suposaria que unes 100 comunitats de veïns i veïnes poguessin dotar-se de la capacitat de generar la seva pròpia electricitat a partir del sol utilitzant tecnologia fotovoltaica. Per impulsar aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Agència de l’Energia de Barcelona, el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida i el Gremi d’Instal·ladors de Barcelona han signat un conveni que busca augmentar l’interès, convèncer i acompanyar a les comunitats de veïns i veïnes durant tot el procés fins a fer realitat la instal·lació de plaques solars als edificis. El conveni planteja un treball de porta a porta en un centenar de comunitats de veïns i veïnes d’habitatges de propietat. Un grup de promotors explicaran la iniciativa amb els presidents i presidentes de comunitats que hauran estat prèviament informats de la proposta pels administradors de les finques. Si hi ha interès, s’oferirà la possibilitat de fer una trobada explicativa en una reunió aportant un projecte específic per la comunitat acompanyats del Gremi d’Instal·ladors. Per tal de tirar endavant l’execució del projecte cal una majoria simple en una votació a la comunitat i assegurar que la coberta està en bon estat des d’un punt de vista funcional i estructural. Es treballaran uns models d’instal·lacions d’autoconsum possibles segons necessitats de cada comunitat per tal de trobar la millor opció. La comunitat un cop hagi signat el contracte, no es tindrà que preocupar de res més. Serà l’instal·lador que la comunitat esculli el que mourà els permisos necessaris, tramitarà els possibles ajuts que existeixin, farà l’execució de la instal·lació, la legalitzarà, la gestionarà i si així s’acorda la mantindrà. L’autoconsum compartit amb una instal·lació comunitària resulta més econòmica per habitatge, ja que es comparteixen costos fixos. En aquest sentit, una comunitat que aposti per l’autoconsum pot arribar generar un estalvi del 25 % anual de la factura de la llum, el que pot suposar fins a un estalvi de gairebé 200  euros. A més l’Ajuntament descomptaria l’IBI del 50% els tres primers anys posteriors a la inversió, i en el cas de Impost sobre construccions instal·lacions i obres (ICIO), el valor total bonificat és del 95% del cost total de la llicència d’obres. “Moment solar Barcelona” acompanyarà també als veïns i veïnes a la tramitació per accedir a totes les subvencions disponibles per tal que el cost de la instal·lació es pugui amortitzar en un termini de dos a tres anys. Aquesta opció dóna independència davant dels canvis dels preus de subministrament, redueix l’impacte ambiental, afavoreix la transició energètica i ajuda a lluitar contra el canvi climàtic. “Moment solar Barcelona” aposta perquè els edificis residencials puguin generar la seva pròpia energia per pal·liar els efectes del preu de l’electricitat, que ha augmentat més d’un 300 %. Es vol augmentar l’interès, convèncer i acompanyar a les comunitats per dur a terme tot el procés d’instal·lació de plaques fotovoltaiques des de l’estudi previ fins a la instal·lació, la legalització i la posada en marxa de les plaques, així com la tramitació per accedir a totes les subvencions disponibles. “Moment solar Barcelona” acompanyarà a la pràctica tota l’actuació executiva de la instal·lació d’autoconsum, gestionarà els permisos necessaris i s’ocuparà del manteniment de les plaques fotovoltaiques. L’Agència de l’Energia de Barcelona impulsarà també una campanya comunicativa i comptarà amb un equip d’informadors per explicar el projecte i fer efectiva la realització de les instal·lacions. El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona ajudarà a arribar a les comunitats de veïns i veïnes i el Gremi d’Instal·ladors de Barcelona assegurarà instal·lacions professionals que compleixen amb tots els requeriments tècnics i de legalització a un cost raonable. La signatura d’aquest acord s’emmarca en l’impuls de mesures específiques de la Declaració d’Emergència Climàtica del 15 de gener de 2020, que planteja com un dels objectius a assolir disposar de 10MWp de generació d’energies renovables en cobertes d’edificis de petit terciari i residencial l’any 2025. Per tal de donar a conèixer la iniciativa i generar interès a la ciutadania s’ha habilitat el web barcelona.cat/momentsolar.   LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «SOCIALISTES BARCELONA»: https://socialistes.barcelona/20220518-programa-ajuntament-plaques-solars/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

NacioDigital
Aparicions en mitjans, Premsa

Administradors de finques lleidatans reclamen «mesures urgents» contra els ocupes

Denuncien que les polítiques d’habitatge són un «fracàs total» i deixen «sense empara” als afectats Operaris tallant la llum de pisos ocupats | ND El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida ha exigit «mesures legislatives urgents» per frenar l’ocupació d’habitatges. En un comunicat emès aquest dilluns, els propietaris han denunciat que les polítiques d’habitatge són «fracàs total«, i que promouen l’ocupació «sense empara als afectats». Segons ha afirmat l’entitat, a Catalunya es registren el 50% de les ocupacions del conjunt de l’Estat, i el 75% d’aquestes tindrien lloc a la ciutat de Barcelona. En aquest sentit, els administradors apunten que la capital catalana promou regulacions «permissives» que «avalen l’ocupació com a forma legítima de possessió d’un habitatge». Segons indiquen, les polítiques d’habitatge de la ciutat de Barcelona són «laxes», i estan assentades sobre la base d’una «errada interpretació del dret a un habitatge digne». Des del Col·legi insisteixen que l’ocupació d’habitatges és un «greu problema social i de seguretat» que provoca «baralles i amenaces» entre els ocupes i els veïns. Amb això, l’entitat ha subratllat la «sensació d’impotència i impunitat». «És incomprensible que la ciutadania no trobi una resposta eficaç ni penal ni civil que la protegeixi amb eficàcia d’aquestes actuacions delictives», ha expressat el president del Col·legi, Enrique Vendrell. Paral·lelament, els propietaris també han assenyalat la «indiferència» de la majoria grups polítics. «La seva inacció està provocant greus conseqüències econòmiques, socials i psicològiques», han lamentat. LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «NACIÓ DIGITAL»: https://www.naciodigital.cat/lleida/noticia/47522 Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

COPE CATALUNYA
Aparicions en mitjans, Ràdio

El Col.legi d´Administradors de Finques de Barcelona i Lleida eixigeix mesures legislatives urgents per poder posar fre a l´okupació.

El Col.legi d´Administradors de Finques de Barcelona i Lleida eixigeix mesures legislatives urgents per poder posar fre a l´okupació. Entrevista al President del CAFBL, Enrique Vendrell, a La Linterna a Cope Catalunya i Andorra. Escoltar àudio a partir del minut 38’40»: https://cope-cdnmed.agilecontent.com/resources/mp3/5/4/1652724373245.mp3?download Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Diari ARA
Aparicions en mitjans, Premsa

Objectiu: aconseguir que 2.000 famílies de Barcelona instal·lin plaques solars al seu edifici

Plaques solars en un edifici residencial. AJUNTAMENT DE BARCELONA   L’Ajuntament de Barcelona vol aconseguir que unes 2.000 famílies tinguin energia renovable aquest any a través de la instal·lació de panells solars en unes 100 comunitats de veïns. Per això, ha impulsat un conveni amb els administradors de finques i els instal·ladors per explicar el projecte.   LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «DARI ARA»: https://www.ara.cat/societat/barcelona/objectiu-aconseguir-2-000-families-barcelona-instal-lin-plaques-solars-als-edificis_25_4373360.html Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Desplaça cap amunt