Nom de l'autor: Marta Agraz

Periodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

GRAVACIÓ SEMINARI: Rehabilitació energètica dels edificis Fons Next Generation (NGUE) i modificació Llei de Propietat Horitzontal Catalana

T’informem que ja tens a la teva disposició a la intranet del Col·legi, la gravació del Seminari del passat 28 de gener, així com totes les presentacions dels diferents ponents. Pots visualitzar-la accedint a la teva part privada del web col·legial www.cafbl.cat, a l’apartat de Formació i dins del banner HISTÒRIC WEBINARS / CONFERÈNCIES. També estem treballant totes les preguntes que es van fer al Seminari, per poder confeccionar un apartat de preguntes freqüents sobre aquest tema. Ens posem a la teva disposició per a qualsevol consulta al correu electrònic otrc@consellcaf.cat Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Aparicions en mitjans, Premsa

El Govern i col·legis professionals col·laboren per a impulsar la rehabilitació amb fons europeus

BARCELONA, 1 Feb. (EUROPA PRESS) – La Conselleria de Drets Socials de la Generalitat i els col·legis professionals han fi rmado un conveni per a impulsar la rehabilitació amb losfondos europeus Next Generation EU, segons ha informat la consellera de Drets Socials de la Generalitat, Violant Cervera, aquest dimarts endeclaraciones a periodistes.L’acord suposa la creació, per part dels col·legis professionals, de ofi cinas tècniques de rehabilitació per a «divulgar, impulsar, informar yasesorar» a propietaris i comunitats de veïns sobre els programes de rehabilitació vinculats als fons europeus, ha concretat laconsellera. «El que faran els col·legis professionals és ajudar en aquestes tramitacions, sovint complicades, i tenim la sort que estan estesos portoda Catalunya, per la qual cosa permetran que arribin a la majoria del territori», ha afegit. Els col·legis faran d’intermediaris entre la Generalitat i els receptors de les ajudes amb «cost zero», de manera que puguin rebre lassubvenciones el major número de edifi cios possibles. Per a dur a terme aquesta tasca, rebran una contraprestació econòmica de 330 euros per habitatge rehabilitat, que es distribuirà entre losprofesionales que hagin participat de manera proporcional a la càrrega de treball, segons el conveni. BESTRETES La Agència de l’Habitatge de Catalunya considera clau el paper d’aquests col·legis professionals i, per això, ha establert que rebin un anticipopara poder iniciar la prestació de serveis –a càrrec del pressupost de l’agència–, amb dos milions d’euros en total. Amb això, el Consell de Col·legis d’Administradors de Finques rebrà 762.500 euros, el Consell de l’Arquitectura Tècnica de Catalunya recibirá610.000 euros i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), 610.000 euros. PARTS SIGNANTS Han formalitzat el conveni el director de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya de la Conselleria de Drets Socials, Jaume Font, i el presidentedel Consell de Col·legis Territorials d’Administradors de Finques de Catalunya, Enrique Vendrell. També ho han fet la presidenta del Consell del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginers d’Edifi cació de Catalunya, Teresa Arnal; elpresidente del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edifi cació de Barcelona, Celestí Ventura, i la degana del Coac, AssumpcióPuig. LLEGIR NOTÍCIA COMPLETA A «EUROPA PRESS»: https://www.europapress.es/catalunya/noticia-govern-colegios-profesionales-colaboran-impulsar-rehabilitacion-fondos-europeos-20220201183314.html Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

Últimes mesures sanitàries que afecten els Administradors de Finques

Informació de la RESOLUCIÓ SALUT NÚM. 99/2022 de 26 de gener, que entra en vigor a partir de les 00:00 hores del 28 de gener 2022. El 27 de gener es va publicar al DOGC aquesta resolució per la qual s’estableixen noves mesures en matèria de salut pública en relació amb la COVID-19 al territori de Catalunya. Les principals mesures que afecten als Administradors de Finques són: 1. REUNIONS DE COMUNITATS S’aixeca la limitació de reunions que estava en un màxim de 10 persones, per tant a partir del dia 28 de GENER 2022 ja es poden tornar a celebrar reunions presencials de Comunitats de Propietaris sense limitació de persones, i sempre i quan es prenguin les corresponents mesures sanitàries (mascareta, distància, etc.). Independentment i com ja vam informar, fins al 30 de juny 2022 segueix suspesa l’obligació de convocar Juntes de Comunitat, sense perjudici que s’hagi de celebrar a iniciativa del president o a petició d’almenys un 25% dels propietaris que representin a la vegada un 25% dels coeficients. Així mateix, es poden també celebrar fins al 30 de juny 2022 Juntes de Comunitat telemàticament o per videoconferència, encara que no estigui previst en els Estatuts i també es poden fer “Acords sense reunió” de forma excepcional. 2. RESTRICCIONS LOCALS D’AFORAMENTS També decauen les restriccions d’aforaments que fins ara afectaven a la RESTAURACIÓ, CULTURA, COMERÇOS I GIMNASOS, que tornen a poder tenir un aforament del 100%. Únicament resten vigents les restriccions que afecten a l’OCI NOCTURN. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Notes de premsa

65.000 habitatges rehabilitats fins al 2026: Objectiu de l’Agència Tècnica de Rehabilitació de Catalunya

L’Oficina Tècnica de Rehabilitació de Catalunya tindrà la seva seu al Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida Els Administradors de Finques col·legiats esdevenen nexe d’unió entre l’administració pública i la societat Divendres, 28 de gener – El Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya ha organitzat aquest divendres 28 de gener un seminari presencial per presentar l’Oficina Tècnica de Rehabilitació de Catalunya (OTRC), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència per al desenvolupament dels fons europeus de recuperació Next Generation EU. A l’acte ha assistit el secretari d’Habitatge i Inclusió Social, el Sr. Carles Sala i Roca, i el Sr. Joan Ramon Casals i Mata, director general de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Generalitat de Catalunya, a més d’altres representants del sector immobiliari: la Sra. Anabel Miró, assessora jurídica del Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya, el Sr. Enrique Vendrell, president del Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya, el Sr. Alberto Izquierdo, secretari del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, el Sr. Lorenzo I. Viñas, gerent del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, el Sr. Víctor Tapiol, vocal de la Junta de Govern del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, la Sra. Immaculada Barral, catedràtica Universitat de Barcelona i Membre de la Secció d’Harmonització de la Comissió de Codificació de Catalunya i el Sr. Pedro Maqueda, CEO de SENSEDI. En aquest context dels Fons Europeus NEXT GENERATION, un dels principals objectius és activar el sector de la rehabilitació per tal d’aconseguir una renovació sostenible del parc edificat i l’Administració considera que és essencial el paper dels Administradors de Finques per impulsar, de forma conjunta, la rehabilitació energètica dels edificis. “El nostre col·lectiu, el dels administradors de finques, és essencial per a l’èxit del Next Generation”, afirma Víctor Tapiol. Per aquest motiu, i per acord amb l’Agència d’Habitatge de Catalunya (AHC), el Consell de Col·legis d’Administradors de finques de Catalunya ha creat aquesta Oficina Tècnica de Rehabilitació i tindrà la seva seu a les oficines del CAFBL. Segons explica el Sr. Sales, “pel que fa als prescriptors que han de fer possible aquesta rehabilitació energètica dels edificis, la figura clau per la que hem apostat són els Administradors de Finques. Perquè els ciutadans entenguin de la importància de la rehabilitació energètica, convèncer-los dels beneficis i facilitar-los el camí perquè es puguin acollir a les subvencions dels fons europeus Next Generation”. L’objectiu de l’OTRC és la de coordinar, informar i facilitar la gestió dels ajuts i la prestació de serveis que contribueixin a facilitar la implementació i la gestió integral dels projectes de rehabilitació energètica en l’àmbit residencial al servei dels ciutadans i particularment de les comunitats de propietaris. Dels fons europeus NEXT GENERATION es destinaran 480 milions d’euros a Catalunya i estaran repartits en 5 programes: 1) Barris; 2) Oficines de rehabilitació; 3) Edificis; 4) Habitatges, i 5) Projectes / Llibre de l’edifici. És el programa 3 el que forma el nucli més notable del conveni entre l’AHC i els col·legis tècnics i administradors. I en el marc d’aquest programa s’estima que es puguin rehabilitar un total de 1.500 edificis, que corresponen a uns 22.750 habitatges aproximadament, abans de desembre de 2023 i abans de finalitzar l’any 2026, 65.000 habitatges. El CAFBL, seu de l’OTRC El Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida juga un paper molt important en aquest projecte, atès que esdevé la seu de l’Oficina Tècnica de Rehabilitació de Catalunya, convertint-se en el nexe d’unió entre l’administració pública i la societat. L’activitat desenvolupada a l’OTRC tindrà cabuda als tres col·legis de Catalunya i anirà desenvolupant-se en tots tres en un procés d’integració en funció de l’increment de l’activitat, tal com explica en Lorenzo Viñas, gerent del CAFBL. Pel que fa a l’OTRC, s’han establert diferents línies d´actuació per complir amb les obligacions establertes al Conveni amb l’AHC: formació amb tallers mensuals en format telemàtic per als col·legiats, assessorament que desenvoluparà l’assessoria d’arquitectura del CAFBL, acompanyament en el procés de presentació de documents, difusió de les condicions del programa de subvenció de rehabilitació i comunicació a la societat. El Sr. Viñas recalca que “és d’important rellevància la comunicació amb l’AHC perquè la societat conegui l’actuació d’aquesta OTRC i tots els actors implicats”. Amb aquesta iniciativa es recolzaran tres eixos: l’econòmic, el mediambiental i el social. Econòmic perquè s’aprofitaran els diners procedents dels Fons Europeus Next Generation, quedant-se al teixit econòmic de Catalunya. Mediambiental, perquè amb aquest capital es millorarà en forma de rehabilitació l’eficiència energètica dels edificis. I social, perquè hi haurà una participació publico-privada entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i els Col·legis d’Administradors de Finques. Sobre aquesta col·laboració publico-privada, el Sr. Casals remarca que “és imprescindible per treure el màxim profit d’aquests fons i ajudar així a tenir un parc d’habitatges molt més eficient”. L’acte ha tingut un gran interès, tant per administradors de finques com per altres persones vinculades al sector immobiliari, i ha acabat amb una taula rodona on s’han exposat tots els detalls de la darrera modificació del Llibre V del CCCat que es deriva de la gestió dels fons a les comunitats de propietaris.   DESCARREGAR NOTA DE PREMSA DESCARREGAR FOTOS: Foto_1 Foto_2 Foto_3 Foto_4 Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

COPE CATALUNYA
Aparicions en mitjans, Ràdio

La cara oculta de la compravenda de pisos ocupats; extorsions i xantatges per alliberar-los

La cara oculta de la compravenda de pisos ocupats; extorsions i xantatges per alliberar-los. El Col.legi d´Administradors de Finques apunta que entre el 60 i el 70% dels pisos ocupats il.legalment són d´entitats financeres que tenen els habitatges desatesos. Jose María Aguilà, assesor jurídic del Col.legi d´Administració de Finques.   Escoltar àudio a partir del minut 29′: https://www.cope.es/emisoras/cataluna/barcelona-provincia/barcelona/la-linterna-cope-catalunya-i-andorra/noticias/linterna-cope-catalunya-andorra-gener-20220125_1748717 Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Economic
Aparicions en mitjans, Premsa

L’ensordidor silenci de les persianes

L’Ajuntament de Barcelona compra locals buits per actuar directament en el mercat i revitalitzar l’activitat de barris Participants en la gimcana d’emprenedors del novembre a Blanes que vol reactivar els 130 locals que estan buits a la vila. ARCIU. Hi ha una dualitat entre els locals ben ubicats i els de carrers secundaris FRANCESC MUÑOZ DORADO – BARCELONA Els locals buits –un feno­men que s’ha agreu­jat amb la pandèmia- s’han con­ver­tit en un assumpte pri­o­ri­tari per als ajun­ta­ments cata­lans, que, en alguns casos, han ende­gat ini­ci­a­ti­ves per revi­ta­lit­zar-los, arri­bant a l’extrem de Bar­ce­lona d’inter­ve­nir direc­ta­ment en el mer­cat immo­bi­li­ari amb la com­pra d’actius per fer una borsa pública, en un procés simi­lar al de l’habi­tatge social. I és que el con­sis­tori bar­ce­loní pensa que, a la trans­for­mació del comerç mino­rista per l’incre­ment de les boti­gues en línia, cal afe­gir-hi el feno­men local de “gen­tri­fi­cació” d’algu­nes zones de la ciu­tat, “que no només expulsa les famílies que hi viuen, sinó també aque­lles acti­vi­tats que no poden gene­rar prou diners per pagar uns llo­guers a l’alça”, segons ha mani­fes­tat Jordi Martí, regi­dor de pres­su­pos­tos. La com­pra de 50 locals en con­curs públic, ope­ració qua­li­fi­cada d’“inno­va­dora i històrica” pel pri­mer tinent d’alcal­dia, Jaume Coll­boni, en rea­li­tat és un gra de sorra en el mar del pro­blema que està xifrat en 5.323 locals buits -d’un estoc total de més de 80.000-, que repre­sen­ta­rien una superfície d’1,5 mili­ons de metres qua­drats, segons un càlcul fet pel mateix Ajun­ta­ment a par­tir de l’anàlisi dels por­tals immo­bi­li­a­ris. Ara, aquests espais seran “acti­vats”, segons la ter­mi­no­lo­gia muni­ci­pal, fet que vol dir que se’ls tro­barà llo­ga­ter, tasca en què par­ti­cipa l’agència de pro­moció econòmica Bar­ce­lona Activa, selec­ci­o­nant pro­jec­tes empre­ne­dors: “El preu del llo­guer i la durada del con­tracte vari­a­ran en funció de cada cas”, ha avançat Coll­boni. En tot cas, el negoci ha de gene­rar ingres­sos i poder pagar una renda men­sual que estarà per sota del que marca el mer­cat. El local és la palanca per dina­mit­zar l’eco­no­mia local: “Tenir les per­si­a­nes apu­ja­des vol dir acti­vi­tat econòmica, però també segu­re­tat, cohesió i afa­vo­rir la com­pra de pro­xi­mi­tat, és a dir, la petita eco­no­mia de la ciu­tat, que és la gran eco­no­mia perquè dona feina a més del 80% de la gent”, segons el pri­mer tinent d’alcal­dia. Però la cre­ació d’una ges­tora immo­biliària muni­ci­pal a Bar­ce­lona ha estat rebuda com una pèssima notícia per alguns dels pro­fes­si­o­nals que es dedi­quen a cer­car locals comer­ci­als per a inver­sors, com ara Miquel Laborde, de la firma Laborde Mar­cet de Bar­ce­lona. “Hi ha altres for­mes de dina­mit­zar els locals que no sig­ni­fi­quen mal­ba­ra­tar diner públic com­prant-los, sense, a més a més, tenir ni idea d’on és més estratègic fer-ho i sense cap lògica de mer­cat; el que s’ha fet només bene­fi­cia els pro­pi­e­ta­ris de plan­tes bai­xes bui­des sense alter­na­tiva que se n’han des­fet”, diu Laborde. El soci de la firma espe­ci­a­lit­zada en locals en zones prime explica que, contrària­ment al que es pot pen­sar, aquests actius immo­bi­li­a­ris con­ti­nuen sent molt pre­uats pels inver­sors, si tenen un bon llo­ga­ter, ara bé, “la clau és la pre­cisió sobre què i on com­prar”. Els grans car­rers del cen­tre són un valor segur, però també les vies tran­si­ta­des dels bar­ris. Una rea­li­tat com­ple­ta­ment dife­rent són les plan­tes bai­xes de car­rers secun­da­ris, que tenen difícil recon­versió: “Aca­ba­ran sent habi­tatge”, pre­veu Laborde. Però això és pre­ci­sa­ment el que vol evi­tar l’Ajun­ta­ment, que veu­ria bé que acti­vi­tats pro­fes­si­o­nals que ara ocu­pen pisos bai­xes­sin a peu de car­rer, com en els dar­rers anys han fet den­tis­tes, advo­cats, ges­tors o arqui­tec­tes. La cam­pa­nya muni­ci­pal Per­si­a­nes amunt!, de la qual forma part la com­pra de locals, també ha cer­cat la com­pli­ci­tat d’alguns col·legis pro­fes­si­o­nals per crear una borsa de llo­guer públic, entre els quals el d’Admi­nis­tra­dors de Fin­ques de Bar­ce­lona-Lleida: “Nosal­tres apor­tem pro­ducte, cli­ents i fem la taxació”, explica Lorenzo Viñas, gerent de l’enti­tat. La clau és que el preu esti­gui per sota del mer­cat i no és una tasca fàcil perquè en la seva fixació inter­ve­nen molt fac­tors: “El preu varia molt en funció de la zona i de les carac­terísti­ques del local però també de fac­tors com ara si és al xamfrà o de l’esta­bli­ment que hi hagi al cos­tat”, indica Ari­ana Feriche, vice­pre­si­denta del Col·legi, que ho resu­meix així: “Ubi­cació, ubi­cació i ubi­cació.” Així, les ren­des poden oscil·lar entre els 8 i 12 euros el metre qua­drat i arri­bar als 25-30 euros, els locals de més qua­li­tat, res­po­nent a la dua­li­tat del mer­cat. El pro­pi­e­ta­ris solen ser petits teni­dors, i no és infreqüent tro­bar antics comer­ci­ants jubi­lats, que llo­guen el local. Feriche explica que la bai­xada de per­si­a­nes és un feno­men que es va dei­xar sen­tir sobre­tot a par­tir del 2008 i que la crisi deri­vada de la covid ha accen­tuat. LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A «L’ECONÒMIC»: https://www.leconomic.cat/article/2084873-l-ensordidor-silenci-de-les-persianes.html Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

CatRadio
Aparicions en mitjans, Ràdio

Es prorroga 6 mesos més la supensió de l’obligació de convocar juntes ordinàries a les comunitats de propietaris

El Govern ha decidit aprovar un Decret Llei que prorrogarà durant 6 mesos més la suspensió de l’obligació de convocar juntes de propietaris en les comunitats subjectes a la propietat horitzontal, fins al 30 de juny de 2022. Aquest Decret Llei s’ha aprovat gràcies a la fermesa del Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya, qui es va adreçar el passat 28 de desembre de 2021 al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya per traslladar una proposta a fi de mantenir suspesa l’obligació de convocar juntes de propietaris prorrogant altres sistemes per a la presa d’acords. Lorenzo Viñas, gerent del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, va parlar amb Catalunya Ràdio (escoltar àudio a partir del minut 13’15»): https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/catalunya-migdia-cap-de-setmana/catalunya-migdia-cap-de-setmana-de-14-a-15-h-15012022/audio/1122358/ Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

Publicació del DL 1/2022: suspensió de l’obligació de convocar juntes de propietaris

El Govern va aprovar prorrogar durant 6 mesos la suspensió de l’obligació de convocar juntes de propietaris en les comunitats subjectes a la propietat horitzontal, sense perjudici que es puguin continuar celebrant presencialment o per videoconferència complint les garanties corresponents. Aquesta resolució s’ha fet pública en el Decret Llei 1/2022, d’11 de gener (DOGC 8586 de 13/01/2022), pel qual s’estableixen mesures extraordinàries per fer front a l’impacte sanitari, econòmic i social de la COVID-19 en l’àmbit de les juntes de propietaris en les comunitats subjectes al règim de propietat horitzontal. Així mateix, s’admet excepcionalment, l’adopció d’acord sense reunió com a resolució extraordinària quan no sigui possible (per motius tècnics o sanitaris) la celebració de la junta pels mitjants anteriors complint, en tot cas, els requisits que determina l‘art. 312-7 CCCat. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

Es prorroga la suspensió de l’obligació de convocar juntes de propietaris

El Govern ha decidit aprovar un Decret Llei que prorrogarà durant 6 mesos més la suspensió de l’obligació de convocar juntes de propietaris en les comunitats subjectes a la propietat horitzontal, fins al 30 de juny de 2022, per tal de facilitar els acords de les juntes de propietaris durant la pandèmia. El Decret, a més, preveu que les juntes i les reunions es puguin realitzar per mitjans telemàtics, tot i no estar previst als estatuts. Aquest Decret Llei s’ha aprovat gràcies a la fermesa del Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya, qui es va adreçar el passat 28 de desembre de 2021 al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya per traslladar una proposta a fi de mantenir suspesa l’obligació de convocar juntes de propietaris prorrogant altres sistemes per a la presa d’acords. T’informarem de totes les novetats que sorgeixin respecte a aquest tema i un cop estigui publicat al DOGC, et farem arribar tota la informació completa. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Actualitat

Restriccions COVID-19 fins al 21 de gener

S’ha publicat en el DOGC la RESOLUCIÓ SLT/8/2022, de 4 de gener, per la qual s’estableixen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, que prorroga durant 14 dies més, entre d’altres, la prohibició de celebrar reunions de comunitats de propietaris de més de 10 persones. Això comporta que no es podran convocar assemblees presencials de comunitats de propietaris, on hi puguin concórrer més de 9 propietaris (més l’administrador). Per a la teva informació, en aquest enllaç trobaràs el resum de la resta de mesures que han entrat en vigor a partir d’avui i fins al 21 de gener. També adjuntem les infografies. Marta AgrazPeriodista. Directora de Comunicació del CAFBL

Desplaça cap amunt